بانک مرکزی اروپا باید با قاطیعت در بازارها عمل کند

بنا بر گزارش ایرنا ، د گیندوس امروز در مصاحبه ای با آژانس خبری ‘افه’ اشاره کرد :در صورتی‌ که بانک مرکزی اروپا از قبل مبلغ خرید اوراق قرضه را اعلام کند اثرات کمکی را که برای کاهش دادن فشار ها بر اسپانیا در نظر گرفته را کم می‌ کند و این امر موجب ایجاد ابهامات در منطقه یورو می‌ شود .

وی در مورد مبلغ اوراق قرضه ای که می‌ تواند از سوی بانک مرکزی خریداری شود تصریح کرد که احتمالا مبلغ این کمک در جلسه نشست سران و وزیران اقتصاد اتحادیه اروپا و گروه اروپایی یورو که در هفته دوم ماه سپتامبر آینده برگزار خواهد شد تعیین می‌ شود .

وزیر اسپانیایی ادامه داد که در نشست مذکور هیأت مدیره بانک مرکزی اروپا برنامه چگونگی‌ خرید اوراق قرضه در بازارها را تشریح خواهد کرد و این امر به دولت اسپانیا اجازه خواهد داد که قبل از گرفتن تصمیمی در مورد پیشنهادات بانک مرکزی اروپا فکر کند .

د گیندوس افزود که وی بر این باور است که بانک مرکزی اروپا در کوتاه مدت اوراق قرضه خریداری خواهد کرد ، موردی که باعث فرار سایر سرمایه گذاران شده و بدون شک میزان ریسک اقتصادی اسپانیا را افزایش خواهد داد .

وی در این رابطه تاکید کرد که بازارها و سرمایه گذاران نباید از زمان اقدامات بانک مرکزی اروپا و میزان خرید اوراق قرضه از سوی نهاد مالی‌ مطلع باشند تا بدین وسیله مانع از ایجاد مشکلات و ابهامات در مورد کشورها شود .

وزیر اقتصاد اسپانیا با اشاره به آخرین اظهارات ‘ماریو دراگی’ رئیس بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که اقدام نهاد مالی‌ صحنه بسیار مثبتی را برای اسپانیا باز کرده زیرا بانک مرکزی اروپا اعتراف کرد که فشار بازارها بر بدهی اسپانیا فراتر از سیاست های داخلی‌ کشور بوده و باید با دخالت در این مورد این مشکل را برطرف کرد .

وی گفت :غیر منطقی‌ است که برخی‌ از کشورها هیچ بهره ای پرداخت نکنند و برخی‌ دیگر بهره های بسیار زیادی را متحمل شوند ، موردی که بیانگر عملکرد نا درست ارگان ها و سازمان های حوزه اروپا است افزون بر اینکه تفاوت میزان بهره بین کشورها موجب ابهامات در مورد آینده یورو و ایجاد مشکلات در سیاست مالی‌ اروپا می‌ شود .

د گیندوس با اشاره به اعلام بودجه مالی‌ سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ میلادی که مبنی بر آن دولت قصد دارد اصلاحات و ریاضت های مالیاتی به مبلغ ۹۰ میلیارد یورو در دو سال انجام دهد گفت که اسپانیا برنامه اصلاحاتی و ریاضتی خود را به صندوق بین المللی پول و بروکسل اعلام کرده و در این مورد سازمان های مذکور این برنامه را کافی‌ و مطلوب قلمداد کردند .

وی در این رابطه توضیح داد که گمان نمی‌ کند که بروکسل و صندوق بین المللی شرایط و خواسته های بیشتری را برای اسپانیا تعیین کنند .

وزیر اسپانیایی تاکید کرد که ایفای تعهدات کاهش کسری بودجه به میزان سه درصد تولیدات ناخالص داخلی‌ از سوی دولت اسپانیا در پایان سال ۲۰۲۴ میلادی قاطعانه است و بدین دلیل دولت به پیشنهادات بروکسل از جمله افزایش مالیات های افزون بر قیمت و یا افزایش سن بازنشستگی از ۶۵ به ۶۷ سال عمل خواهد کرد .

اروپام **۱۲۳۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۴۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.