بانک توسعه صادرات به طرح‌های گردشگری تسهیلات می‌دهد

۱۸م دیماه ،

بانک توسعه صادرات به طرح‌های گردشگری تسهیلات می‌دهد | چاپ |
دوشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۰:۳۷

بینا- بانک توسعه صادرات آمادگی دارد هر طرحی را که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کند، تسهیلات ریالی و ارزی به متقاضیان این طرح ها را پرداخت کند.
به گزارش بینا، مهندس بهمن وکیلی با بیان این مطلب در جلسه مدیران در استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: بانک توسعه صادرات برای طرح‌هایی که برای رفاه گردشگر خارجی خصوصا در  حوزه زیرساخت های گردشگری مانند احداث هتل ها و رستوران ها و… احداث شود تسهیلات می دهد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عاملیت وجود اداره شده خود را طی قراردادی به بانک توسعه صادرات ایران واگذار کرد و این بانک به سرمایه گذاران صنعت گردشگری و صنایع دستی و حفظ بناهای تاریخی تسهیلات پرداخت می کند.
وی افزود: استفاده از تسهیلات و یارانه‌های منظور شده در این قرارداد فقط برای بخش خصوصی و غیر دولتی در نظر گرفته شده است.
وکیلی با بیان اینکه هیچ گونه محدودیت پرداختی نیز در این راستا وجود ندارد، افزود: بانک توسعه صادرات می تواند از محل منابع سازمان گردشگری یارانه سود به متقاضیان ارایه دهد.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران یکی از مشکلات اساسی درزمینه اعطای وام به طرح های سرمایه گذاری کشور را سهم آورده ناکافی از سوی متقاضیان عنوان کرد و افزود: متقاضیان طرح های مختلف اقتصادی هم اکنون بیش از ۸۵درصد نیاز مالی طرح خود را از بانک وصول می کنند.
رئیس هیات‌مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از زیربنایی ترین و مهم ترین موضوع اقتصادی در این استان نوعی صادرات برای کشور و منطقه کهگیلویه وبویراحمد محسوب می گردد.
وی رویکرد اصلی بانک توسعه صادرات را حمایت از تولیدات داخلی و افزایش صادرات دانست و گفت: بعضی از استان ها از جمله استان کهگیلویه وبویراحمد از ظرفیت ها و اختیارات موجود بانکی استفاده مطلوب نمی کنند.

یک نماینده مجلس: از تسهیلات بانک توسعه صادرات برای ساخت هتل در کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنید
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به همکاری و مساعدت بسیار خوب بانک توسعه صادرات کشور و اعلام آمادگی برای حمایت از صنعت گردشگری، ابراز داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از این فرصتی که به کمک این بانک مهیا شده نهایت بهره را برای رونق گردشگری به کار ببرد.
زارعی با اعلام خبر ورود یک میلیون گردشگر به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال قبل افزود: این آمار قابلیت افزایش به پنج میلیون نفر را هم دارد ولی باید به فکر تأمین زیرساخت‌هایی چون هتل و اقامت‌گاه باشیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تولید کنندگان و صادر کنندگان کهگیلویه و بویراحمدی را اشخاصی با نشاط خواند و ادامه داد: ظرفیت واقعی این استان با آنچه که اکنون هست فاصله بسیاری دارد.
زارعی خاطرنشان کرد: صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد اکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان است که قابلیت افزایش آن به ۶۰ میلیارد تومان وجود دارد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بویراحمد و دنا، کهگیلویه و بویراحمد را سرشار از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه و اشتغال خواند و گفت: در آب و کشاورزی، گردشگری و صنعت فرصت‌های بسیاری برای ایجاد شغل و درآمد وجود دارد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.