با بیماری سفر چه‌کار کنیم؟

۲۳م اسفند ،

شاید شنیده باشید که بعضی از بچه‌ها حدود ۱۸ ماهگی تا دو سالگی و حتی پس از آن در هنگام مسافرت، وقتی سوار ماشین می‌شوند دچار حالت تهوع و رنگ‌پریدگی می‌شوند و ممکن است استفراغ کنند. این مشکل را بیماری حرکت می‌نامند که اصلا نگران‌کننده نیست.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ این مشکل مختص بچه‌ها نیست. گاهی بعضی بزرگسالان در مسافرت با آن مواجه می‌شوند که آن را ماشین گرفتگی می‌نامند. شاید بعضی‌ها در مسافرت دریایی هم این‌طور شوند. برای تسکین این مشکل باید فرد را به هوای آزاد ببرید و کمک کنید روی یک صندلی بنشیند و روی سمتی که سرش گیج می‌رود سر را خم کند. انجام این ورزش معمولا مفید است.

پزشکان معتقدند قبل از سفر مصرف داروی دیمن‌هیدرینات البته به شرط نداشتن مشکل زمینه‌ای می‌تواند مفید باشد.

اگر کودک مستعد ابتلا به این بیماری است، باید داخل ماشین، قطار یا هواپیما او را مشغول نگه دارید. البته نه با متمرکز کردن او روی یک اسباب‌بازی بلکه باید تشویقش کنید تا حواسش به بیرون متمرکز شود. برای مثال بخواهید ماشین‌های قرمز را که از دور می‌آیند به شما نشان دهد یا نوار مخصوص کودکان در ضبط بگذارید و او را سرگرم و هیجان‌زده سازید. در این خصوص بسیار بااهمیت است که در ماشین سیگار نکشید و به کودک بیش از حد غذا ندهید. یک کیسه پلاستیکی، دستمال کاغذی و لباس‌های اضافه را آماده و در دسترس داشته باشید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.