با توجه به تاثیر IT بر عرصه های زندگی ،باید گفت IT اندیشه ساز و تحول آفرین است

فاوانیوز: مهندس حکیم جوادی،رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در جمع روسای فناوری اطلاعات وزارت راه و شهرسازی گفت :وزارت راه و شهر سازی نقش مهمی در تولید ناخالص کشور دارد بنابراین it نمی تواند در این حوزه بی تاثیر باشد .

وی با بیان این مطلب افزود : ما معتقدیم که باید همه مجموعه ها الکترونیکی شوند تا نهایتاً یک وزارت خانه الکترونیکی ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: ارتباط الکترونیکی بین دستگاه ها باید ظرف ۲ ماه انجام شود اما از طرفی ما باید زیر ساخت های اطلاعاتی خودمان را ایجاد کنیم تا بتوانیم اطلاعات را بصورت یکپارچه ارائه دهیم .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت با توجه به اینکه یکی از شعارهای دولت دهم دولت الکترونیکی است پس باید الکترونیکی کردن خدمات با سرعت بیشتری انجام شود.وی گفت ما در همه استانها دیتا سنترهایی ایجاد می کنیم که می توانیم در اختیار وزارت خانه ها قرار دهیم .

حکیم جوادی در همین راستا افزود: ما قدم اول را در بحث الکترونیکی کردن بر می داریم و این به معنی الکترونیکی شدن نیست بلکه مرحله بعد یکپارچه کردن اطلاعات است و این موضوع به معماری ict هر کدام از سازمان ها که در ذیل وزارت خانه ها قرار دارند برمی گردد.که امیدواریم در وزارت راه و شهر سازی به عنوان یکی از اولویت ها قرار بگیرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیمن جلسه خاطر نشان ساخت : حمایتی که ما امسال از این وزات خانه خواهیم داشت این است که نقشه راه IT را برای یکپارچه سازی خدماتی که دستگاه ها قرار است بصورت الکترونیکی انجام دهند ،ارائه دهیم .

حکیم جوادی در ادامه گفت : ما در حوزه راه به ویژه بخش حمل و نقل به شدت به IT وICT نیازمندیم تا حداکثر بهره برداری را از این بخش داشته باشیم .وی افزود: وزارت راه و شهرسازی قطعاً مورد نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد و ما می توانیم حمایت های خود را به لحاظ فنی و مشاوره های امنیتی لازم را برای پیشبرد اهداف این وزارت خانه ارائه دهیم .

 منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.