با جورجیو آرمانی خلاق رنگارنگ شوید

۲۸م دیماه ،

آرمانی برای فراموش کردن مرگ سرجیو صمیمی‌ترین و همراه همیشگی‌اش که در سال ۱۹۸۵ اتفاق افتاد، کمپانی خود را گسترش داد و Armini Japan را به برندهای خود اضافه کرد…

خبرنو: جیورجیو آرمانی (Giorgio Armani)، طراح سرشناس ایتالیایی که بیشتر به‌دلیل طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است، بنیانگذار کمپانی آرمانی (Armani) در سال ۱۹۷۴ میلادی به‌شمار می‌رود. او در سال ۱۹۳۴ میلادی در پیاچنزای ایتالیا به دنیا آمد.

آرمانی پس از فعالیت مختصری در پزشکی و عکاسی، تنها برحسب اتفاق وارد صنعت مد شد. او پس از اتمام خدمت نظام‌وظیفه، در فروشگاه بزرگ لاریناسکنت (La Rinascente) در شرکت پوشاک مردانه نینوکروتی (Nino Ceruti) استخدام شد. آرمانی پس از آغاز کار برای نشان دادن مهارت‌های خود با بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک آن زمان در زمینه طراحی همکاری کرد.

 پس از ملاقات آرمانی با سرجیو گالوتی(Sergio Galotti) در اواخر ۱۹۶۰ یک رابطه دوستانه و حرفه‌ای که سال‌ها به طول انجامید، آغاز شد. سرجیو که نقشه‌کش معروف ساختمان بود، آرمانی را وادار به باز کردن یک دفتر طراحی کرد. پس از افتتاح دفتر، آرمانی به عنوان یک طراح آزاد برای تعدادی از خانه‌های مد از جمله Allegri، Bagutta، Hilton، Sicons، Gibo و Tendresse آغاز به کار کرد. او که دلسوزانه و بسیار موفق مشغول به کار بود توانست مطبوعات را به سمت خود بکشاند. در آن زمان تبلیغات آرمانی در سراسر شهر دیده می‌شد. آرمانی دیگر یک طراح مشهور شده بود، به طوری که مجموعه کارهای خود را در کاخ پیتی (Pitti) فلورانس به نمایش گذاشت. آرمانی در سال ۱۹۷۴ میلادی پس از تاسیس کمپانی اولین مجموعه لباس‌های مردانه خود را به بازار عرضه کرد و یک سال بعد لباس‌های زنانه آرمانی را تولید کرد. او در سال ۱۹۷۸ میلادی با بستن قرارداد جی‌اف‌تی (Guruppo Finanzario Tessile) رابطه‌های خلاقانه خود را با صنعت ایجاد کرد. طراحی لوکس آرمانی که برای مردان در آن شرکت انجام می‌گرفت، تحت نظارت جی‌اف‌تی بود. طراحی برای مردان و زنان معروف آمریکا آغاز و سبب شد که برندهای مختلفی که زیرمجموعه کمپانی آرمانی بودند، مانند G.A. Le Collezioni تولید شود و بعد از آن با L’oreal برای تولید عطر و ادکلن توافقنامه‌ای امضا کرد. او یک مغازه جدید درمیلان به نام امپریو (Emporio) افتتاح کرد. آرمانی آغاز به تبلیغات گسترده تلویزیونی و خیابانی برای امپریو کرد. طراحی آرمانی برای لباس بازیگران و دکور بیش از ۱۰۰ فیلم آمریکایی یکی از کارهای مهم او از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۷ میلادی بود.

آرمانی برای فراموش کردن مرگ سرجیو صمیمی‌ترین و همراه همیشگی‌اش که در سال ۱۹۸۵ اتفاق افتاد، کمپانی خود را گسترش داد و Armini Japan را به برندهای خود اضافه کرد و بعد از آن عینک آرمانی (۱۹۸۸)، جوراب آرمانی (۱۹۸۷)، مجموعه هدایای آرمانی (۱۹۸۹) و یک سری وسائل زنانه و مردانه در برند جدید آرمانی اکس چنج (A/X) تولید کرد. او A/X را در سال ۱۹۹۱ به عنوان یکی از برندهای رسمی خود اعلام کرد و سال ۲۰۰۰، ۲۵ برند رسمی خود را معرفی کرد و توزیع محصولات خود را به طور گسترده در دنیا آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۲ او به تولید مبلمان اداری و وسایل کامل منازل پرداخت و لوازم آرایشی خود را بسیار گسترش داد. در آن زمان موزه گوگنهایم (Guggenheim) در نیویورک میزبان نمایش کارهای آرمانی شد که این برای یک طراح لباس بزرگ‌ترین موفقیت محسوب می‌شود و برای اولین بار بود که در دنیا یک موزه معروف دست به همچنین کاری می‌زد. در سال ۲۰۰۸ آرمانی لباس گاوبازهای اسپانیایی را به طور بسیار زیبا در برند Goysco طراحی کرد و از سال ۲۰۰۹ به بعد آغاز به خرده‌فروشی در فروشگاه‌های آرمانی کرد که در این کار از برندهای Collezioni، Gio Accessori‌، Armani Junior و Armani Exchange استفاده کرد. در حال حاضر تولیدات آرمانی بسیار گسترده است و در ۳۷ کشور دنیا نمایندگی انحصاری دارد.

آرمانی همیشه ادعا می‌کند که از مردم معمولی که در خیابان‌ها می باشند، برای طراحی و مدل‌های خود الهام می‌گیرد. او اعتقاد دارد که لباس‌ها برای پوشیدن تولید می‌شوند، نه فقط برای نمایش و ترسیم مهارت‌هایی که به عنوان یک طراح لباس آموخته است. لباس‌های دارای شانه‌های پهن به مدلی عملی‌تر،‌ سودمندتر و انعطاف‌پذیرتر تبدیل شده‌اند و مجموعه‌های آرمانی امروزه زیبا و ظریف می باشند.


سایت خبرنو|خبر نو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.