بخش مستند می تواند جنبه آموزشی داشته باشد/ فیلمی در خصوص مکتب کمال الملک و پتگر

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پیوند سینما و تجسمی /۱

هومن حسنی کارگردان فیلم ˝میان قبل و حال˝ معتقد است که؛ بخش مستند در حوزه آموزش قدرت قوی دارد و ودر زمینه انتقال مفاهیم به مخاطب می تواند عملکرد مثبتی داشته باشد.

هومن حسنی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص ایده فیلم تازه در بخش مسابقه جشنواره تجسمی گفت: این فیلم در خصوص زندگی و آثار علی اصغر پتگر است، پتگر یکی از هنرمندان معاصر ایران است. ایده شکل گیری این فیلم مستند از زمانی در ذهن من شکل گرفت که به پیشنهاد مجله تندیس به سراغ این سوژه رفتم. تعداد بسیاری از هنرمندان شاخص تجسمی می باشند که کمتر به آن ها پرداخته شده و سال های سال است که آن ها را نادیده گرفتند و در مرکز توجه نبوده اند، این اشخاص طیف وسیع و گسترده ای از هنرمندان را در برمی گیرند.

او ادامه داد: من به این سبب استاد پتگر را انتخاب کردم که ایشان یکی از چهره های مهم تجسمی در مکتب کمال الملک می باشند و  یکی از چهره های مهم در مرحله گذار از سنت گرایی به مکتب کمال الملک بوده است. ایشان در دوره ای به فعالیت می پرداختند که همزمان با اوج ظهور مدرنیسم در ایران بوده است. در این فیلم به حضور ایشان در این دوران و دیدگاه موافقان و مخالفان این مکتب پرداختم.

کارگردان فیلم “میان قبل و حال” دربارهٔ بخش فیلم های مستند جشنواره تجسمی فجر گفت: جشنواره تجسمی در بخش سینما می تواند جنبه های آموزشی داشته باشد و گاهی فیلم های مستند قوی تر از یک مقاله عمل می کنند. بخش مستند در حوزه آموزش قدرت قوی دارد ودر زمینه انتقال مفاهیم به مخاطب می تواند عملکرد مثبتی داشته باشد. برای مثال آدم هایی که در این حوزه کار می کنند ممکن است توانایی حضور در کلاس استاد شاخص تجسمی را نداشته باشند و از طریق فیلم می توانند با خلقیات و روحیات یک استاد آشنا شوند.

حسنی یاد آور شد: بخش سینمای مستقل در حوزه تجسمی با کمی ها و کاستی هایی همراه بوده است و ما نیازمند حمایت های مادی و معنوی در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.