بدبینی زوجین آفتی بر زندگیشان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

اگر شک و بدبینی در میان زوجین همچون بذری بکارد و زوجین روش مقابله با این نوع بدبینی ها و شک را ندانند شالوده خانواده شان بسیار سریع از هم خواهد پاشید.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گاهی اوقات بدبینی و شک بین زوجین از علاقه و عشق بسیار به یکدیگر نشات می گیرد و گاهی عدم شناخت کافی از همسر اساس بدبینی و شک به همدیگر است.

بزرگترین عامل در به هم خوردن ازدواج ها بدبینی است بدبینی به خاطر احساس ناامنی فرد بدبین پیش می آید و ممکن است ریشه ای داشته و یا نداشته باشد اشخاص شکاک از خطوط ارتباطی پنهان همسرانشان می ترسند و سعی می نمایند آنها را کشف کند.

خندان دل روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همسران نقش مهمی در گرایش یکدیگر به شک و بدبینی و درمان آن دارند گاهی همسران با شک و دودلی یکدیگر دامن زده و گاهی نقطه ضعف همسرشان را می یابند او را از این طریق تحت فشار قرار می دهند که سبب از هم پاشیده شدن روابطشان می گردد.

وی ادامه داد: بعضی از زوجین نوعی وسواس در بدبینی هایشان نهفته است این دسته نسبت به بعضی از رفتارهای همسرشان به جنس مخالف نوعی وسواس فکری دارند که در پاره ای از اوقات با بدبینی بر وی است.

خندان دل تصریح نمود: وقتی که شک بین زوجین به وجود آید آنها باید آن را از بین ببرند حسادت های کوچک ممکن است به سبب اشتباهات ایجاد شده اما شک نمودن های مداوم و بدون سبب هرگز به راحتی از بین نمی رود مشاوره های انفرادی تنها راهی است که می تواند مشکلات همسران بدبین را حل کند./ز

گزارش از ریحانه جمشیدی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.