برای نخستین بار پذیرش دانشحو در رشته امنیت فضای مجازی آغاز شد

‘ ابراهیم حسن بیگی ‘ روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آزمون دکتری در رشته های تحصیلی علوم دفاعی در محل دانشگاه عالی دفاع ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در سال جاری علاوه بر رشته ها و گرایشات قبلی دانشگاه، رشته های جدیدی نیز در دانشگاه عالی دفاع ملی راه اندازی شد که از امسال پذیرش دانشجو در این رشته آغاز گردید.

حسن بیگی اظهارداشت: امسال علاوه بر رشته امنیت فضای مجازی، رشته مدیریت راهبردی فرهنگی نیز در دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این رشته ها یادآور شد: رشته هایی که در این دانشگاه راه اندازی و اقدام به پذیرش دانشجو در آن رشته ها می شود بر اساس نیازهای راهبردی کشور طراحی و تدوین می شود.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی نیاز به تربیت مدیران راهبردی دارد که این موضوع یک نیاز جدی برای کشور به شمار می رود خاطرنشان کرد: این دانشگاه بر اساس نیازهای دستگاههای مسوول فرهنگی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و سایر دستگاههای مسوول فرهنگی در کشور اقدام به ارایه رشته های جدید می کند.

وی به لزوم ایجاد رشته امنیت قضای مجازی سایبر یا امنیت فناوری اطلاعات در دانشگاه عالی دفاع ملی اشاره کرد و اظهارداشت: امروزه یکی از چالشهایی که فراروی کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران، تامین امنیت فضای مجازی سایبر است.

حسن بیگی با اشاره به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل شورای عالی فضای مجازی افزود: دستور معظم له نشان دهنده اهمیت این حوزه است و لذا این دانشگاه در راستای کمک به تامین امنیت فضای سایبر و فناوری اطلاعات ایجاد رشته امنیت فضای مجازی را طراحی و راه اندازی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی همچنین متناسب با پیشرفتهای نوین و تعالی نظام اسلامی و بر اساس نیازهای موجود در عرصه های مختلف پیش می رود و همزمان در حوزه های مختلف از جمله امنیتی و دفاعی مدیرانی که پاسخگوی این فضا باشد را تربیت می کند.

وی افزود: دانشگاه عالی دفاع ملی در راستای پاسخ گویی به هرگونه تهدیداتی نیز تاکنون پژوهشهایی را انجام داده و در آینده نیز انجام این نوع پژوهشها ادامه خواهد یافت.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: تربیت مدیران ارشد در زمینه امنیت فضای مجازی کمکی به تامین امنیت سایبر و ارایه راهکارهایی برای مقابله با اقدامات ضد امنیتی در چنین فضایی و همچنین می تواند زمینه ای برای جلوگیری از عملی شدن و تحقق یافتن هرگونه تهدداتی علیه امنیت ملی کشور خواهد بود.

وی با بیان این که، دفاع سایبری با برقراری امنیت فضای سایبر با هم متفاوت است گفت: دفاع سایبری در مقابله با تهاجم سایبری است که باید در راستای پاسخ به چنین تهدیداتی نیز مدیران مورد نیاز تربیت شوند.

وی افزود: بر این اساس دانشگاه عالی دفاع ملی در نظر دارد تا در سال آینده و به دنبال رشته ‘امنیت فضای مجازی’، رشته جدید دیگری با عنوان ‘دفاع سایبری’ را راه اندازی کند.

آزمون دوره های دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی ستاد کل نیروهای مسلح امروز پنج شنبه در رشته های تحصیلی علوم دفاعی و در گرایش های متعدد مطابق با مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه عالی دفاع ملی در دو نوبت صبح و عصر در محل این دانشگاه برگزار شد.

آزمون دوره دکتری امسال در رشته های تحصیلی علوم دفاعی راهبردی(در سه گرایش دفاع ملی، سیاست دفاعی و اندیشه نظامی)، مدیریت راهبردی پدافند غیرعامل، فرماندهی و هدایت صحنه جنگ (عملیات مشترک و مرکب)، مدیریت راهبردی، مدیریت راهبردی فرهنگی و امنیت ملی (در سه گرایش) برگزار شد.

سیام**۱۴۷۸/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۱۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مرادي لركي:

    سلام دردنیای امروز واقعا ملتی مقتدر است که بتوانددرحوزه فضای مجازی پیشرفته ودارای ایده های نو باشد تادرمقابل حجمه های وتبلیغات دشمنان ایمن باشد واقعا مادراین حوزه دیر اقدام کرده ایم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.