برای همه آن هایی که نوه «پروین»ها نیستند!

اگر شما “ژن خوب” دارید و از نظر مالی یا رابطه ایی حمایت می شوید، نگران نباشید چون در فوتبال حرفه ایی ایران! به راحتی می توانید به جایگاه های خاصی برسید و دریچه فرصت را روی همه آن هایی که مستحق هستند، ببندید.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، کم نیستند نوجوانان و جوانانی که در این مرز و بوم از استعدادهای فوتبالی بی نظیری برخوردارند و به دلیل ضعف ساختاری در فوتبال پایه کشور نمی توانند به مرحله شکوفایی برسند، همان هایی که از نقاط دور و نزدیک به پایتخت، تست دادن در رده پایه تیم هایی نظیر استقلال و پرسپولیس برایشان کم از رویا ندارد.

شمال، جنوب، غرب و شرق ایران همواره فوتبالیست هایی را به خود دیده که با سختی و تلاش فراوان توانسته اند به بالاترین سطح ورزش این کشور برسند، اما همانا استعدادهای بسیاری نیز به دلیل مشکلات موجود در ورزش پایه، نبود محلی برای بروز و ظهور این استعدادها در مناطق محلی و منطقه ای، ضعف مدیریتی در کشف و پرورش بازیکنان مستعد و…مجبور شده اند مسیر دیگری را برای زندگی خود انتخاب کنند و تمام آن استعدادها را به دست باد بسپرند.

تاسف آور اینکه در نقطه ای دیگر اما بستر برای رشد رانتی برخی فراهم است، افرادی که شاید از هیچ ظرفیت و استعدادی برای نمو هم برخوردار نیستند و صرفا از مسیرهای رانتی یا مالی می توانند به نقطه مطلوبی برسند که نباید! کم نبوده اند بازیکنانی که به صورت سفارشی و یا با پرداخت پول توانسته اند در تیم های سرشناس پایه کشور جایی برای خود دست و پا کنند و با حمایت های خانوادگی فرصت ها را برای بازیکنان مستعد ورزش این کشور کور  کنند. چرخه معیوبی که سالیان سال از سوی متولیان استعدادیابی در کشور تغییر محسوسی نداشته است و در این بین هم سودجویان به خوبی توانسته اند از آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند و آب هم از آب تکان نخورد.

باور کردنی نیست، اما این ها جملات والا رضا فرزین، نوه علی پروین و فرزند آرش فرزین داماد علی پروین در یک گفت و گوی رسانه ای است: «اول‌ ازهمه باید از آقای رضا جباری (سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس) تشکر کنم که به من اعتماد کردند و همین ‌جا قول می ‌دهم که تا ۲۰ روز دیگر یعنی تا ۲۸ آذرماه به آمادگی صد در صد برسم. حدود ۱۴ کیلو اضافه‌ وزن داشتم که با تمرینات سختی که طی این مدت زیر نظر مربیان متخصص انجام دادم هفت یا هشت کیلو را کم کردم و مانده پنج یا شش کیلوی دیگر که این کیلوهای اضافی را هم همان‌طور که قول دادم تا ۲۸ آذر که تاریخ اولین بازی ما در چهارچوب رقابت‌های نوجوانان است کم خواهم کرد و خودم را به وزن ایده ال و شرایط بازی می‌رسانم».

جایگاه علی پروین به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این کشور بر کسی پوشیده نیست و مخاطب این مهم نیز اسطوره باشگاه پرسپولیس نست، چرا که علی پروین هم سالها از رانت در فوتبال و باشگاه پرسولیس آسیب دیده است.

متهم مسائل مطرح شده متولیان باشگاه پرسپولیس هستند که در مورد تیم های پایه فوتبال خود چه رویه ای را دنبال می کنند و شاخص ها و قوانین موجود برای آن ها چگونه تعریف شده است؟

سوال مطرح شده از متولیان باشگاه پرسپولیس این است که آیا تمامی بازیکنانی که به این باشگاه بزرگ و مردمی وارد می شوند از چنین فرصتی برخوردار هستند که با ۱۴ کیلو اضافه وزن به تیم های پایه راه یابند؟ اینکه برای تمامی بازیکنان مربیان متخصص در نظر می گیرند که وظیفه کم کردن وزن آن ها را بر عهده داشته باشد، آن هم در آستانه مسابقات؟

کسی نمی تواند منکر استعداد احتمالی نوه علی پروین یا هر شخص سرشناس دیگری باشد، اما آیا به همه نوجوانانی و جوانانی که با هزاران امید، برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری قدم بر می دارند، به یک شکل نگاه می شود؟

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.