برخی می‌خواهند وزارتخانه‌های ارشاد و علوم را به نیروهای افراطی و نزدیک به جبهه منحله مشارکت بسپارند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم در اختیار نیروهای افراطی و سیاسی‌ قرار گرفته، لذا این رفتارها نگرانی مجلس برای آینده علمی کشور را تشدید کرده است.

“محمدصادق کوشکی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه “فرجی‌دانا” با حساسیت بسیار زیادی از نمایندگان مجلس صلاحیت تصدی‌گری در وزارت علوم را کسب کرد، گفت: دولت در چند وزارتخانه اصلا رویه اعتدال را پیش نگرفته به عنوان مثال در وزارتخانه‌های مانند ارشاد و علوم شاهد اقدامات افراطی هستیم که این از اعتدال به دور است، اما در وزارتخانه‌هایی مانند اقتصاد و بهداشت هم شاهد رویه مثبت و سازنده بوده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: تصور می‌کنم برخی در نظر دارند وزارتخانه‌های ارشاد و علوم را به نیروهای افراطی و نزدیک به جبهه منحله مشارکت و… بسپارند.

عضو هئیت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نامزدهای دیگر پیشنهادی از سوی دولت برای وزارت علوم دارای صلاحیت نبودند، اظهار داشت: وزیر علوم به سادگی رای اعتماد از نمایندگان کسب نکرد و مجلس نتوانست با دیگر نامزدهای پیشنهادی دولت کنار آمده و به آنها رای اعتماد بدهد.
  
وی با بیان اینکه می‌توان این فرضیه را تایید کرد که این تصمیمات از ابتدا در دولت اتخاذ شده است، تاکید کرد: وزارتخانه‌‌ علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار نیروهای افراطی و سیاسی‌ قرار گرفته، لذا این رفتارهای وزارت علوم نگرانی مجلس برای آینده علمی کشور را تشدید کرده است.

این پژوهشگر علوم سیاسی با اشاره به اینکه طرحی از سوی وزارت علوم در حال صورت گرفتن است که مورد تایید دانشگاهیان نیست، بیان داشت:  این طرح تنها خواهان اجرای افراطی گری و سیاسی کاری در محیط دانشگاه‌ها است و در چنین شرایطی مجلس بارها به وزیر علوم هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است که متاسفانه هشدارهای نمایندگان مورد بی‌اعتنایی واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: این حق طبیعی نمایندگان است که با استفاده از حق قانونی‌ خود وی را استیضاح کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.