بررسی درمان بیماری های غضروفی و استخوانی با پی آر پی

دکتر حمید گورابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تحقیقات این پژوهشگاه در زمینه PRP ، افزود: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز کارآزمایی های بالینی بزرگی در زمینه PRP و سلولهای مورد استفاده در این روش اجرایی خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان با تاکید بر اینکه در این تحقیقات درصدد کشف ماهیت سلولهای به دست آمده هستیم، اظهار داشت: پژوهشگاه رویان در تلاش است تا هر سلولی که برای درمان بیماریها به کار می رود، بررسی و در صورت کسب نتایج مطلوب در درمان بیماریها بهره برداری کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان بر نتایج آزمایشهایی که در این زمینه انجام شده است، اعتماد کرد، ادامه داد: در این راستا به صورت پراکنده آزمایشهایی صورت گرفته است ولی برای شناسایی سلولهای استفاده شده در PRP نیاز است تا کارآزمایی های بالینی منسجمی انجام شود.

گورابی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان درصدد اجرای این پروژه تحقیقاتی در این زمینه است، خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا از این سلولها برای درمان بیماریهای غضروفی و استخوانی استفاده کنیم.

رئیس پژوهشگاه رویان در عین حال با تاکید بر اینکه سلولهای PRP سلولهای بنیادی نیست، توضیح داد: PRP پلاسمای غنی از پلاکت و در واقع فراورده مشتق شده از خون است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.