بررسی نحوه کمک به اقشار آسیب‌پذیر و استیضاح وزیر کار در فراکسیون رهروان ولایت

۱۴ام بهمن ،

sobhaninia.jpg

نایب رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز (شنبه) این فراکسیون، گفت که در این جلسه ضمن ارایه‌ی گزارش جلسات مشترک دولت و مجلس، اعضای فراکسیون هم نظرات خود را دربارهٔ‌ی نحوه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آتی مطرح کردند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در این جلسه یکی دو نفر از همکاران و روسای کمیسیون‌ها که در جلسات مشترک با دولت حضور پیدا کرده بودند گزارشی از این جلسات مشترک ارایه کردند و حدود ۳۰ نفر از اعضا نیز نظرات خود را دربارهٔ هدفمندی یارانه‌ها اعلام کردند.

وی افزود: البته هنوز در جلسات مشترک دولت و مجلس، توافق خاصی جز کمک یک مرحله‌ای صورت نگرفته و دربارهٔ‌ی این‌که هدفمندی یارانه‌ها چطور باشد و از چه زمانی اجرایی شود و به چه میزان یارانه نقدی پرداخت شود توافق نشده است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: نظر همکاران این است که اجرای مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی سبب تورم می‌شود، لذا با آن مخالف می باشند، همان‌طور که قانون مصوب مجلس هم اجرای فاز دوم در سال جاری را ممنوع کرده است و اگر قرار باشد هدفمندی یارانه‌ها برای سال آتی اجرا شود دربارهٔ‌ی چگونگی و کم و کیف آن باید بحث و بررسی صورت گیرد؛ زیرا همکاران ما بحث‌های جدی و منطقی در این‌باره دارند و قطعا این دیدگاه‌ها در صحن علنی مجلس هم منعکس خواهد شد.

وی هم‌چنین گفت که رییس مجلس به سبب حضور در جلسه‌ی مشترک با دولت که قرار است در آن‌جا درخصوص نحوه‌ی کمک به اقشار آسیب‌پذیر جمع‌بندی شود، در جلسه‌ی فراکسیون رهروان حضور پیدا نکرده است.

این عضو هیات رییسه‌ی مجلس با اشاره به طرح نظرات اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس دربارهٔ‌ی استیضاح وزیر کار نیز تصریح کرد: اعضای فراکسیون در این‌باره نظراتی عنوان کردند اما جمع‌بندی نهایی در این رابطه به همکاران واگذار شد.

به گفته‌ی سبحانی‌نیا، دو نفر به تعداد امضاکنندگان استیضاح وزیر کار اضافه شده و در حال حاضر امضاکنندگان ۲۰ نفر می باشند.

سبحانی‌نیا هم‌چنین به ایسنا گفت که علی‌الاصول رییس‌جمهور باید در جلسه‌ی علنی فردا که استیضاح وزیر کار در دستور کار آن قرار دارد حضور پیدا کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.