برنامه آینده “دافوس” برای مقابله با تهدیدات و موارد پیش‌بینی نشده

۲۳م اسفند ،

امیر ولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

فرمانده دانشگاه جنگ، تاکتیک‌ها و آیین‌نامه‌های دافوس را بومی دانست و با بیان اینکه دیگر، آیین‌نامه‌های وارداتی از کشورهای غربی که قبلاً بوده، وجود ندارد، گفت: این دانشگاه در آینده در مقابله با تهدیدات و موارد پیش‌بینی نشده، مؤثرتر عمل می‌کند.

امیر سرتیپ “حسین ولیوند” در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ مراسم دانش‌آموختگان دافوس اظهار داشت: این مراسم مربوط به دانش‌آموختگان دوره‌های ۲۲ و ۶ حرفه‌ای کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در شاخه‌های مختلف زمینی، پدافند، هوایی، دریایی و پشتیبانی رزم بود.

فرمانده دافوس (دانشگاه فرماندهی و ستاد) افزود: دانشجویان این دانشگاه از افسران ارشد ارتش، سپاه، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح می باشند و تعدادی نیز از کشورهای دوست و هم‌پیمان در دوره‌های متشکل در دافوس شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این فارغ‌التحصیلی مربوط به دوره نظری آن‌ها بوده و بعد از این برای دفاع از پایان‌نامه و رساله خود آماده می‌شوند، سپس مدرکی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

ولیوند گفت: حوزه‌ای که این دانشجویان در آن کار می‌کنند، حوزه تاکتیک و عملیات است و برای مقابله با شرایط پیش‌بینی نشده بحرانی و جنگ سخت و نرم آماده شده و در همه حوزه‌ها آموزش می‌بینند.

فرمانده دافوس افزود: آموزش‌های مذکور مبتنی بر تهدید تازه و رویکرد دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و متناسب با توانمندی‌های موجود در نیروهای مسلح است.

وی اظهار داشت: تاکتیک‌ها و آیین‌نامه‌های دافوس، بومی است و دیگر آیین‌نامه‌های وارداتی از کشورهای غربی که قبلاً بوده، وجود ندارد.

ولیوند تصریح کرد: براساس آیین‌نامه‌های بومی، طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود و دانشجویان برای مقابله در رده‌های مختلف تیپ، لشکر و سپاه که ممکن است در شرایط بحرانی به طراحی آن نیاز باشد، آماده می‌شوند.

فرمانده دانشگاه جنگ با اشاره به حوزه‌های دیگر این دانشگاه گفت: پدافند غیرعامل، پدافند و توسعه داخلی، جنگ نامنظم، بررسی ستادی، روش تحقیقی پیشرفته، آمار استنباطی، تحلیلی و توصیفی‌ در برنامه کاری دانشجویان است تا بتوانند روندخوبی را در پیش داشته باشند.

وی افزود: این دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به تصدی مشاغل میانی به بالای ارتش می‌پردازند و ان‌شاء‌الله که بتوانند در آینده مفید باشند.

ولیوند دربارهٔ رتبه بسیار خوبی که دافوس در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ستادهای رده بالا به‌دست آورده، اظهار داشت: معمولاً شرکت‌ها و کارخانجات به دنبال ایزو می‌روند و ایزو پدیده‌ای متعلق به کشورهای غربی است، اما در نیروهای مسلح، معیارها و ویژگی‌هایی برای رتبه‌بندی دانشگاه، یگان یا سازمان مربوطه وجود دارد.

فرمانده دافوس تصریح کرد: این دانشگاه در آینده در مقابله با تهدیدات و موارد پیش‌بینی نشده، مؤثرتر عمل می‌کند و امیدواریم در عمل نیز این رتبه را براساس همان آیتم‌ها و مواردی که ستادهای رده بالای ما دیده‌اند و دافوس رتبه ممتازی را در آن کسب کرده، داشته باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.