بروجردی: مذاکرات آلماتی ۲ اهمیت ویژه‌ای برای ایران ندارد / کارمند مست سفارت عربستان ممنوع الخروج است

۱۷فروردین۱۳،

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات آلماتی۲ گفت: آلماتی ۲ برای جمهوری اسلامی اهمیت ویژه‌ای ندارد چون آلماتی۲، نهمین دور از مذاکرات هسته‌ای است و ما در این مدت معطل نتایج مذاکرات نماندیم و بر اساس حقوق قانونی و تعریف شده بین‌المللی خودمان در NPT و مقررات آژانس، برنامه‌های خود را پیش بردیم و در آینده نیز پیش خواهیم برد. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بازنده این بازی آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش می باشند چرا که فرصت‌های اقتصادی بسیاری را از طریق تحریم ایران از دست دادند، تحریم‌هایی که آثار آن در تعداد قابل توجهی از کشورهای غربی ظهور و بروز یافته است.

بروجردی تاکید کرد: وضع‌ تحریم‌ها علیه ایران بدون نتیجه بوده و به اذعان کسانی که به عنوان خبرنگار و توریست از کشورهای غربی به ایران آمده‌اند، می گویند که کشورهای غربی نتیجه خاصی از تحریم‌ ایران نگرفتند.

بروجردی با اشاره به بازی طرف غربی با الفاظ اظهار داشت: تاکنون به این صورت بوده که طرف غربی از پاسخ به صریح و شفاف به پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران طفره می‌رفته و فقط با الفاظ بازی می‌کردند اما امروز روز سرنوشت‌سازی برای ۱+۵ است، تا میزان صداقت خود را اثبات کنند و ما منتظر نتیجه مذاکرات امروز هستیم.

وی در مورد اقدامات کمیسیون امنیت ملی مبنی بر فوت دو زائر ایرانی در فرودگاه جده گفت: از ۲ روز گذشت با وزارت‌خارجه در تماس هستیم و این مورد را پیگیری می‌کنیم و به وزارت خارجه پیشنهاد کردیم که هیئت حقیقت‌یابی تشکیل شود تا سبب این اتفاق بررسی شود و نباید به سادگی از این اتفاق گذشت.

بروجردی در مورد پرونده کارمند مست سفارت عربستان خاطرنشان کرد: وی فعلا ممنوع‌الخروج است و این پرونده توسط کارشناسان و وزارت خارجه در دست بررسی است و منتظر پیگیری‌های وزارت خارجه هستیم.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.