برگزاری جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره برداری در صنعت آبفا

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، حمیدرضا تشیعی با بیان اینکه نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب در دهه سوم آبان در تهران برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌ها و تولیدات داخلی، تبادل دستاوردهای علمی و فنی و ارج نهادن به تلاش‌های دست‌اندرکاران بخش بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب در گستره ملّی برگزار خواهد شد و آثار برگزیده، در بخش نمایشگاه به معرض عموم گذاشته خواهند شد.

دبیر این جشنواره در خصوص ضرورت برگزاری و محورهای اصلی آن گفت: به طور کلی پنج محور اصلی برای این جشنواره مشخص شده است که شامل طرح ‌های بهبود بهره‌برداری و ارتقاء در سامانه‌های مورد بهره‌برداری، تجهیزات صنعتی بهره‌برداری در داخل کشور، ابداع ها، اختراع ها و نوآوری (فرایند، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) در بهره‌برداری، طرح‌های پژوهشی (با هدف حل مشکلات بهره‌برداری در مقیاس صنعتی و نیمه ‌صنعتی) و کتاب (تالیف و ترجمه) مرتبط با موضوع های بهره‌برداری است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره درخصوص شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره تاکید کرد: از همه تولیدکنندگان، مشاوران، پیمانکاران، متخصصان، محققان، صنعتگران و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب دعوت می‌شود آثار خود را در چارچوب محورها و موضوع های تخصصی جشنواره حداکثر تا پایان شهریور به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

* نوآوری و خلاقیت

تشیعی افزود: ملاک‌های داوری آثار این است که ساخت داخل کشور باشد، ارتباط با بخش بهره‌برداری صنعت آب و فاضلاب داشته باشد و معیارهایی چون خلاقیت و نوآوری و کاربردی بودن درمورد آنها قابل ملاحظه باشد؛ همچنین محصول هایی که معرفی می‌شود باید گواهی ثبت اختراع و گواهی تائید کیفیت محصول از مراجع ذیصلاح داشته باشد.

تشیعی اضافه کرد: محصولات و تولیدات در کمیته داوری بررسی خواهد شد و آثاری پذیرفته می‌شود که مشخصات کامل آنها مطابق فرم های مشخصات محصول و تولید و مشخصات فردی پژوهشگر ارسال شود.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در باره اینکه شرکت کنندگان از چه طریقی باید تمایل خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کنند، گفت: تمام مستندها نظیر اصل کتاب و گزارش طرح‌های مربوطه باید به دبیرخانه ارسال شود و در صورتی که اثر به صورت تجهیزات، تاسیسات، ابداع، ‌اختراع یا نمونه صنعتی باشد، فیلم و عکس دستگاه مربوطه و کارکرد آن نیز تهیه و در قالب لوح فشرده ارسال شود.

* معرفی آثار برگزیده در بخش نمایشگاه

وی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره حداکثر تا یک هفته پس از دریافت اثر، وصول آن را به شرکت‌کنندگان اعلام خواهد کرد و در غیر این صورت، متقاضیان می‌توانند با دبیرخانه تماس حاصل کنند.

تشیعی با اشاره به بخش های جانبی تصریح کرد: به موازات این جشنواره، نمایشگاهی از آثار برگزیده برپا خواهد شد و در حاشیه این جشنواره، کارگاه‌های علمی – تخصصی برگزار خواهد شد.

وی از تمام افراد حقیقی و حقوقی که دارای توانمندی‌های لازم جهت برگزاری کارگاه به منظور ارایه دستاوردها و یا معرفی تولیدات خود باشند، دعوت کرد با تکمیل فرم ویژه‌ای که در وب سایت جشنواره وجوددارد، آمادگی خود را اعلام کنند.

تشیعی ادامه داد: در این جشنواره بخش اهدای جوایز نیز خواهیم داشت و به برگزیدگان هر بخش جوایز نفیسی به همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

وی گفت : مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان شهریور تمدید شده است و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی <http://www.iranabfa.ir> مراجعه کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.