برگزاری همایش جهانی اهل بیت (ع) در مدینه منوره

مدینه منوره / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۷/۲۲

همایش جهانی اهل بیت (ع) با حضور ۳۵۰ نفر از اندیشمندان جهان اسلام و زائران خانه خدا در مدینه منوره برگزار شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از مدینه منوره ؛ همایش امسال با عنوان «رسول اکرم (ص) و عزت مسلمین در مکتب اهل بیت (ع)» برگزار شده است و شرکت کنندگان، دیدگاه های خود را در موضوعات پیامبر اعظم (ص) از دیدگاه اهل سنت ، عصمت پیامبر در مکتب اهل بیت (ع) ، نقش پیامبر در تمدن بشری و تحولات فرهنگی – علمی و اخلاقی جهان اسلام ، و یژگیهای مکتب اهل بیت (ع) در ظلم ستیزی و عدالت محوری، بیان می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی،آیت الله هادوی تهرانی رئیس هیات علمی بین الملل بعثه ، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد تقی المولی رئیس بعثه عراق ، دکتر محمد نقوی از پاکستان و دکتر عبدالکامل عباس از کامرون ، سخنرانان جلسه هستند.
ایت الله هادوی تهرانی در این همایش از ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم (ص) و عصمت ایشان سخن گفت و هدف استکبار و امریکا را در توهین به مقدسات اسلامی، تضعیف امت اسلامی دانست.
آیت الله هادوی تهرانی ، پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت مسلمانان برشمردند.
رییس بعثه عراق هم با بیان سیری تاریخی از تلاش های مذبوهانه دشمنان در توهین به ساحت پیامبر (ص) از صدر اسلام تاکنون، از تلاش های علمای مکتب اهل بیت در وحدت شیعه و سنی سخن گفت.
به گفته باقری معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری، هدف از برگزاری این همایش، روشنگری اهداف و ارمانهای اهل بیت(ع) است و بهترین جایگاه آن موسم حج است.
۲۸۶


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.