برگزاری مجازی رویدادهای ترویجی از هفته ترویج علم تا هفته پژوهش

رییس انجمن ترویج علم ایران با اشاره به برگزاری مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت توسعه، گفت: امسال برنامه‌های این هفته از روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه آغاز می‌شود و تا هفته پژوهش ادامه خواهد داشت و کلیه برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا دکتر اکرم قدیمی در نشست مجازی امشب با بیان اینکه روز ۲۰ آبان ماه به عنوان روز جهانی “علم در خدمت توسعه و صلح نامگذاری شده است، افزود: این نامگذاری در سال ۲۰۰۱ از سوی سازمان یونسکو انجام شده است.

وی با بیان اینکه از سال انجمن ترویج علم در این راستا اقدام به برگزاری هفته ترویج علم کرده است، ادامه داد: به همت این انجمن روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح در تقویم جمهوری اسلامی ایران وارد شد و برنامه‌هایی را به مناسبت این روز جهانی برگزار کرده است.

قدیمی  خاطر نشان کرد: شعار امسال روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح “علم برای جامعه و با جامعه” انتخاب شده و تمرکز آن ایجاد ارتباط جامعه با علم است.

وی با اشاره به جزئیات برنامه‌های هفته ترویج علم، خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها از ۲۰ آبان ماه سال جاری همزمان با روز جهانی علم در خدمت توسعه آغاز خواهد شد و تا ۲۷ آذرماه هفته پژوهش ادامه خواهد داشت و برنامه‌های این روزها با همکاری نهادهای علمی و تحقیقاتی داخلی و دفتر منطقه‌ای یونسکو برگزار می‌شود.

رییس انجمن ترویج علم ایران روز سه شنبه ۲۰ آبان ماه را روز افتتاحیه و بزرگداشت روز جهانی علم در خدمت توسعه و صلح دانست و اظهار کرد: روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه کارگاه بین المللی کووید-۱۹ و الگوی مصرف آب با همکاری اساتید دانشگاه‌های داخلی و از نهادهای بین المللی سازمان بهداشت جهانی و جایکا برگزار خواهد شد.

وی روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان ماه را روز “رسانه و ترویج علم” دانست و اضافه کرد: روز جمعه ۲۴ آبان ماه روز “تاریخ علم و ترویج علم”، شنبه ۲۵ آبان ماه روز “اقلیم و ترویج علم”، روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه روز ” انجمن‌های علمی و ترویج علم” نامگذاری شده است.

به گفته وی، اسامی سایر روزهای هفته ترویج علم به این شرح است:

روز دوشنبه ۲۷ آبان روز “فرهنک، علم و پژوهش”

روز سه شنبه ۲۸ آبان روز “ترویج علم و پژوهش در دانشگاه‌ها”

روز چهارشنبه ۲۹ آبان روز “سلامت و ترویج علم”

قدیمی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این رویداد بستری برای ایجاد گفتمان علمی در جامعه باشد.

  انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.