برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در ۴۰۰ امامزاده سراسر کشور

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۴۰۰ امامزاده شاخص سراسر کشور برای نخستین بار از طرف این سازمان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی گفت: یکی از اقدامات اصلی سازمان اوقاف در چند سال اخیر نهادینه کردن برخی از سنت‌های حسنه در جامعه بوده که یکی از آنها مراسم احیای نیمه شعبان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مراسم احیای نیمه شعبان تنها در تعداد اندکی از امامزادگان کشور برگزار می‌شد، خاطر نشان کرد: متأسفانه سنت حسنه احیای نیمه‌ شعبان در کل کشور نهادینه نشده و فقط در برخی شهرها انجام می‌شد اما امسال دستور‌العمل برگزاری این مراسم برای ۴۰۰ امامزاده سراسر کشور که ظرفیت اجرای این برنامه را دارند در تمام استان‌ها ارسال شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با تأکید بر فضیلت اعمال نیمه شعبان افزود: احادیث مختلفی درباره فضیلت احیای شب نیمه شعبان وجود دارد و اعمال این شب باعث تقرب انسان به خدا می‌شود از این رو در کنار مراسم احیاء، مراسم تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته کشور، خواندن ادعیه مخصوص و قرآن بر سر کردن از دیگر برنامه‌های امامزاده‌ها است.

شرفخانی از برگزاری نمایشگاه “مشق عاشقی” و توزیع کتاب‌های رایگان درباره امام زمان (ع) خبر داد و گفت: نمایشگاه فرهنگی مشق عاشقی تابلوهای گرافیکی چاپ شده است که در حاشیه مراسم شب نیمه شعبان در امامزاده‌ها دایر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کتاب‌های رایگان با نام «طاووس بهشتی» چاپ شده که به صورت رایگان در دو هزار امامزاده توزیع خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان یادآور شد: گفتمان‌های مهدوی و حلقه‌های معرفت نیز به منظور معرفت‌افزایی با حضور اساتید برجسته در محل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.