برگزاری نمایشگاه کتاب در ˝باغ کتاب˝ ارزیابی می‌شود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

وزیر ارشاد:

سید محمد حسینی گفت: مسئولان باغ کتاب iبه برپایی نمایشگاه کتاب در آن اصرار دارند، امیدواریم ˝باغ کتاب˝، هرچه سریعتر iبه نتیجه برسد تا برپایی نمایشگاه کتاب در آن سنجیده شود.

به گزارش تفسیری گروه فرهنگ و ادب هنرآنلاین، شب گذشته سومین نشست سالیانه هم‌اندیشی اصحاب نشر با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هتل انقلاب تهران با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدیران برگزار شد. در ابتدای این نشست و در غیاب حسینی وزیر ارشاد، حدود ۱۵ نفر از نمایندگان نشر در مورد مسایل مختلف صحبت کرده و موارد را مکتوب iبه مدیران ارشاد ارائه کردند.

در نشست سالیانه هم اندیشی اصحاب نشر، مواردی چون: مشکل گرانی کاغذ، کتاب کودک و نوجوان، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایشگاه‌های استانی، حامل‌های انرژی، بن کارت، مشکلات ناشران دانشگاهی، بسترهای حمایتی در حوزه تبلیغات شهری، رسانه‌ای و مطبوعاتی و مکان نمایشگاه کتاب و…. مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی با اشاره iبه این که وزارت ارشاد، همواره در ارتباط با قشر نخبه جامعه است گفت: همه اهالی فرهنگ و هنر نیز از این وزارتخانه انتظاراتی دارند که باید برآورده شوند البته واضح است که باید iبه ناشران بیشتر توجه کرد

او همچنین از تصویب معافیت مالیاتی برای تشکل‌های نشر در دولت خبر داد و افزود: تشکل‌های نشر باید از ناحیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطمئن باشند که این وزارتخانه در حل مشکلات حوزه نشر کوتاهی نمی‌کند مگر این که مشکلی خارج از حیطه اختیار ما و فراتر از ظرفیت‌های وزارت ارشاد باشد که حل آن از توانایی این وزارتخانه خارج..

حسینی با مخاطب قرار دادن متولیان این نشست گفت: ای کاش نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست حضور داشتند تا در جایگاه پاسخگویی، بررسی و حل بعضی از این مشکلات برمی آمدند. او همچنبن درباره اختصاص مکان دائمی برای نمایشگاه کتاب گفت: اغلب ناشران گلایه‌هایی از نامناسب بودن مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و یا غرفه‌هایی که در اختیارشان نهاده می‌شود می‌کنند، اما با پایان نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مذاکراتی برای اختصاص زمینی iبه این نمایشگاه در مصلای امام خمینی انجام داد که iبه سبب محدود بودن فضای زمین مورد نظر مساله خرید این زمین منتفی شد، زیرا این فضا اندک و برای نمایشگاه کافی نیود، اما از سوی دیگر مسئولان پروژه فرهنگی باغ کتاب نیز iبه برپایی نمایشگاه کتاب تهران در این مجتمع اصرار داشتند و آنرا مناسب می‌دانند اما امیدواریم “باغ کتاب” هرچه سریعتر iبه نتیجه برسد تا موارد برای برپایی نمایشگاه کتاب در آن سنجیده شود.

این مقام مسئول iبه موردی دیگر از جمله دو برابر شدن فضای کتابخانه‌ها اشاره و اظهار کرد: همه فعالیت‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، در مسیر کمک iبه صنعت نشر و چاپ کشور است. اگر نمایشگاه‌های کتاب متعدد در سراسر کشور برگزار می شوند و یا شاهد برپایی مراسم‌های مختلف جوایز کتاب در کشوریم، همه این فعالیت‌ها تنها با هدف بررسی مشکل‌های مربوط iبه کتاب انجام می‌شوند. امسال iبه سبب وضعیت ارزی کشور مشکلات مربوط iبه حوزه نشر افزایش یافت اما این بحث iبه معنای بی تفاوتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه تلاش و توان خود را برای حل مسایل پیش آمده در حوزه نشر iبه کار گرفته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن اشاره iبه مشکلات و عدم وقفه در کار تولید کتاب عنوان کرد: از ناشران فعال کشور که با وجود مشکل‌های فراوان در حوزه نشر همچنان iبه فعالیت‌های خود با قدرت بیشتر ادامه می‌دهند که هیچ وقفه‌ای در تولید کتاب صورت نگرفته است، تشکر می‌کنم.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.