برگزاری چهار همایش بطور همزمان در زمینه سلامت کودکان

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، بیست و چهارمین همایش بین المللی کودکان، پنجمین همایش سراسری تخصصی ایمونولوژی و نقص ایمنی، چهارمین همایش پژوهشگران جوان در طب کودکان و دهمین همایش سراسری پرستاری کودکان امروز پنجشنبه کار خود را با حضور مهمانان داخلی و خارجی آغاز کرده است.

دکترˈنیما رضاییˈمدیر مرکز طبی کودکان درباره این همایش ها به خبرنگار ایرنا گفت: بیست و چهارمین همایش بین المللی کودکان طی مدت پنج روز در هفت سالن بطور همزمان در محورهای گوناگون برگزار می شود.

وی غدد، تغذیه با شیرمادر، ایمونولوژی، هماتولوژی، آسم و آلرژی، بیماری های کلیوی، عفونی، قلبی و اخلاق پزشکی را از جمله محورهای این همایش برشمرد.

مدیر مرکز طبی کودکان خاطرنشان کرد در این همایش ۲۰۰ مقاله به صورت سخنرانی های کوتاه و سخنرانی های محوری ارایه می شود.

رضایی، برگزاری پنل هایی با معرفی بیماروکارگاه هایی ازجمله کارگاه هایˈنحوه غربالگری تکاملی کودکانˈ ، ˈشکاف کامˈ ، ˈبیماری های خونی و تالاسمیˈ و ˈاختلالات شایع روانپزشکی را از دیگر برنامه های جانبی بیست و چهارمین همایش بین المللی کودکان، عنوان کرد.

مدیر مرکز طبی کودکان یادآور شد : بیست و چهارمین همایش بین المللی کودکان به مدت پنج روز از ۲۰ تا ۲۴ مهرماه جاری برگزار می شود و روزهای برگزاری این همایش نیز به ترتیب با عناوینˈتازه های پزشکی و پرستاری در تشخیص و مراقبت های پزشکیˈ،ˈپژوهشگران جوان ، آینده سازان طب کودکانˈ ، ˈبیماری های کودکان از پایه تا بالینیˈ ، ˈورزش و کودکان، سلامت جسم و روانˈ و ˈافزایش آگاهی پزشکان از تئوری تا عملˈ ، نامگذاری شده است.

رضایی خاطرنشان کرد در این همایش مهمانانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لهستان، هلند، عربستان سعودی و ترکیه حضور خواهند داشت.

ˈنارملا ربیع رادˈ مسوول گروه کنترل بیماری های عفونی مرکز طبی کودکان نیز درباره دهمین همایش سراسری پرستاری کودکان دراین مرکز گفت:دراجرای این همایش، شش کارگاه ازجمله کارگاه های استریلیزاسیون ، کاتتریسم (رگ گیری) عروق محیطی ، احیای قلبی پیشرفته و ثبت و مستند سازی پرستاری کودکان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد همچنین برگزاری میز گردهای مسایل قانونی پرستاران کودک، ملاحظات اخلاق در پرستاری کودکان، حاکمیت بالینی، خطاهای دارویی در بخش کودکان، پرستاری در کودک آزاری و پرستاری کودکان در بحران از دیگر برنامه های جنبی این همایش به شمار می رود.

ربیع راد یادآور شد مسایل حمایتی مانند حمایت از مراقبان کودکان دارای بیماری های مزمن در این میزگردها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه دهمین همایش سراسری پرستاری کودکان ارسال شده است که از میان آنها ۸۶ مقاله به صورت پوستر، ۵۱ مقاله به صورت سخنرانی کوتاه و ۹ مقاله به صورت سخنرانی محوری، ارایه می شود.

اجتمام**۹۱۸۵**۱۵۹۰

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.