بزرگ‌ترها پسوردهای قوی‌تری نسبت به جوانان‌شان انتخاب می‌‌کنند

ماندانا سجادی: مطالعات جدیدی که اخیرا توسط دانشگاه کمبریج انجام شده است نشان می‌دهد افراد بالای ۵۵ سال به نسبت جوانان زیر ۲۵ سال، پسوردهای قوی‌تری انتخاب می کنند.

یکی از متخصصان کامپیوتر به نام جوزف بونی، با تحقیق روی ۷۰ میلیون از کاربران یاهو دریافت؛ پسوردهایی که افراد بالای ۵۵ سال انتخاب می کنند ۲ برابر قوی تر از نوجوانان و جوانان است. جالب است بدانید که این تحقیق بزرگترین بررسی بود که تاکنون بر روی امنیت پسوردها صورت گرفته است!

بونی در گزارش خود نوشته است: یک روند عمومی بین انتخاب پسورد خوب و سن کاربران اینترنت وجود دارد به خصوص در برابر جملات آنلاین که استحکام پسورد، کاملا بین دو گروه سنی جوانان و بزرگسالان متفاوت است.

او همچنین اشاره کرده است که نوع زبان هم روی قدرت پسورد نقش دارد. به طور مثال پسوردهایی که به زبان اندونزیایی انتخاب می‌شوند جزو ضعیف‌ترین پسوردها هستند در حالیکه کاربران کره ای و آلمانی زبان بهترین پسوردها را انتخاب می کنند.

این مطالعات همچنین نشان می‌دهد افرادی که پسورد خود را تغییر می دهند به احتمال زیاد پسورد قوی تری انتخاب خواهند کرد، اما کاربران یاهو که پس از دریافت گزارش امکان به خطر افتادن اکانتشان، اقدام به تغییر رمز عبود خود می کنند معمولا پسورد قوی‌تری انتخاب نمی کنند!

شما با این یافته‌ها موافقید؟ به نظرتان چرا بزرگسالان پسوردهای بهتری انتخاب می‌کنند؟

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.