بلاتکلیفی قیمت ۲۰۶ و ال ۹۰

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بلاتکلیفی قیمت ۲۰۶ و ال ۹۰

بلاتکلیفی قیمت ۲۰۶ و ال ۹۰

ممتازنیوز: رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه تا زمان حضور شورای رقابت در بازار قیمت گذاری خودرو تغییر قیمتی در بازار تا پایان سال به وجود نخواهد آمد، گفت: احتمالا جلسه این هفته شورای رقابت به دلیل عدم رسیدن اعضاء به حد نصاب برگزار خواهد نشد.

به گزارش ممتازنیوز، جمشید پژویان در رابطه با پیش بینی خود از بازار خودرو که این روزها خبر از تغییر قیمت‌ انواع خودروهای داخلی در آن مطرح است، اظهارداشت: تا زمانی که شورای رقابت دستور العمل قیمت گذاری خودرو های داخلی را تعیین می کند امسال تغییر قیمتی در خودرو به وجود نخواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه تغییر دستور العمل قیمت گذاری خودرو با بررسی نرخ تورم شش ماه یا یک ساله صورت می‌گیرد، افزود: در صورت توافق اعضای شورای رقابت در لحاظ نمودن نرخ تورم یک ساله برای تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو؛ قیمت خودرو تا پایان امسال تغییر نخواهد کرد.
پژویان اضافه کرد: البته تمام این موارد بستگی به استمرار حضور شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو دارد زیرا این روزها هر مسئولی با دخالت در وظایف شورای رقابت قصد حذف حضور این شورا را در قیمت گذاری خودرو را دارد.
رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه با تغییر قانون و تصویب نمایندگان مجلس می توان شورای رقابت را در انجام وظایف قانونی خود محدود نمود، گفت: تا زمانی که شورای رقابت در بازار قیمت گذاری خودرو حضور دارد تغییر قیمتی در بازار خودروهای داخلی تا پایان سال به وجود نخواهد آمد.
ابهامات رفع بلاتکلیفی قیمت ۲۰۶ و ال ۹۰
پژویان به قیمت گذاری ۲۰۶ و ال ۹۰ که قرار بود در جلسه این هفته شورای رقابت اعلام شود اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم حضور برخی از اعضاء شورا و تعدادی از نمایندگان مجلس امکان عدم برگزاری جلسه این هفته شورا دور از ذهن نخواهد بود.
به گزارش تسنیم، پیش از این جمشید پژویان از بدقولی خودروسازان در ارسال اطلاعات برای تعیین قیمت خودروهای سی‌کی‌دی خبر داده و گفت: مقرر شد کارگروه کمیته مرکز ملی رقابت در فرصتی یک هفته‌ای قیمت متوسطی را برای این خودروها تعیین کند.
وی با اشاره به اینکه این کارگروه با فرصتی یک هفته ای ضمن استخراج اطلاعات اقدام به ارائه پیشنهاد خود برای قیمت مابقی خودروها خواهد نمود، افزود: شورای رقابت در جلسه آینده خود پیشنهاد کارگروه مذکور را بررسی و پس از تأیید نهایی اعلام خواهد نمود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.