بلندترین و سبزترین آسمان خراش جهان

۲۰خردادماه،

این پروژه نه تنها می تواند عنوان بلندترین ساختمان جهان را کسب کند، بلکه با استفاده از واحدهای پیش ساخته، شیوه‌های مدولار و تراکم بالای شهری که فراهم می کند، کسب عنوان سبزترین ساختمان جهان را نیز هدف گذاری کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ هنگامی که عملیات ساخت و ساز آسمان خراش‌های فوق بلند به اتمام می رسد، به نوعی تاج جواهرات یک شهر در چشم انداز افق آن محسوب می شوند. اما پس از اتمام پروژه‌ای تازه در چین که ساخت بلندترین سازه جهان را هدف گذاری کرده است، خود ساختمان آسمان خراش به خط افق مبدل خواهد شد.

شرکت “Broad Sustainable Building” پروژه ساخت آسمان خراش ۲۲۰ طبقه‌ای به نام “اسکای سیتی” به ارتفاع ۲۷۴۹ فوت را بر عهده گرفته که برج “خلیفه” امارات به ارتفاع ۲۷۱۷ فوت را پشت سر گذاشته و عنوان بلندترین ساختمان جهان را به خود اختصاص خواهد داد. اما این پروژه نه تنها می تواند عنوان بلندترین ساختمان جهان را کسب کند، بلکه با استفاده از واحدهای پیش ساخته، شیوه‌های مدولار و تراکم بالای شهری که فراهم می کند، کسب عنوان سبزترین ساختمان جهان را نیز هدف گذاری کرده است.

آسمان خراش اسکای سیتی از هزاران واحد پیش ساخته شکل خواهد گرفت که ساخت آنها در شهر “چانگ شا” (در چین) طی مدت زمان جالب توجه هفت ماه برنامه ریزی شده است. با اضافه کردن سه ماه دیگر برای ساخت و ساز و بدون در نظر گرفتن اتفاقهای غیر منتظره، پروژه اسکای سیتی می تواند در بهار ۲۰۲۴ تکمیل شود.

در زمان تکمیل، این ساختمان به تنهایی همانند یک شهر خواهد بود زیرا محیط شهری عمودی و فوق العاده متراکمی را برای ۳۰ هزار نفر فراهم می کند که تنها ۱۰ درصد از منطقه‌ای است که به طور معمول برای یک شهر به این اندازه نیاز است. افزون بر دفاتر اداری و فضاهای خرده فروشی، واحدهای مسکونی برای ۴ هزار و ۴۵۰ خانواده، مزارع ارگانیک، مناطق تفریحی، مدارس برای ۴ هزار و ۶۰۰ کودک، یک بیمارستان و سایر امکانات مراقبت‌های سلامت و بهداشتی در این آسمان خراش قرار خواهند داشت.

منطقه‌ای که اطراف اسکای سیتی را احاطه می کند نیز شامل حلقه گسترده‌ای از پارک‌ها و درختان می گردد. در هر یک از برج‌های این ساختمان تراس‌های پله‌دار و باغ‌های سقفی سبز وجود داشته و همچنین، یک پارک فضای باز در نزدیکی قسمت بالایی برج، زیر منار مخروطی آن در نظر گرفته شده است.

با توجه به واحدهای پیش ساخته در نظر گرفته شده برای آسمانخراش اسکای سیتی، کاهش چشمگیر ضایعات در فرآیند ساخت و ساز و سرعت بخشیدن به جدول زمانی آن پیش بینی شده است. هر یک از این واحدهای پیش ساخته شامل دیوارهای عایق به ضخامت ۸ اینچ، پنجره‌های سه جداره و سایبان خارجی می شوند که انتظار می رود نیاز به سرمایش را تا ۳۰ درصد کاهش دهند. افزون بر این، ۹۲ آسانسوری که در این آسمانخراش به کار گرفته خواهند شد، از تاسیساتی با مصرف انرژی پایین استفاده می کنند.

یک سامانه تولید نیروی برق و گرما، گرمای اضافی از نیروگاه تولید برق را جذب کرده و از آن برای سرمایش و گرمایش سود می برد. به نقل از شرکت سازنده، اسکای سیتی توانایی تحمل زلزله‌هایی به بزرگی ۹ ریشتر را داشته و میزان مقاومت آن در برابر آتش سوزی به مدت ۳ ساعت است. پروژه ساخت این سازه فوق عظیم از ماه ژوئن ۲۰۲۴ آغاز شده است.

 

 

منبع: زیست نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.