بنز رقیب ب ام و اکس‌۱ را به بازار فرستاد

۱۲ تیرماه ۱۳،

بنز رقیب ب ام و اکس‌۱ را به بازار فرستاد

Bookmark and Share

مرسدس بنز مدل جی‌ال‌ای، پنجمین و کوچکترین مدل شاسی‌بلند خود را تا سه ماه دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. رقیب تازه ب ام و اکس۱، آئودی کیو۳ و رنج‌روور ایووک براساس کانسپتی به همین نام که سه ماه پیش نمایش داده شد ساخته می‌شود و بر روی پلتفرم دیفرانسیل جلو/دو دیفرانسیل ام‌ال‌ای مرسدس بنز ساخته می‌شود.

مرسدس بنز پلتفرم ام‌ال‌ای را برای عرضه پنج مدل کوچک ساخت. تاکنون سه مدل کلاس ای، کلاس بی و مدل سی‌ال‌ای را با پلتفرم ام‌ال‌ای عرضه شده است و شاسی بلند جی‌ال‌ای چهارمین مدلی است که با این شاسی ساخته می‌شود و مدل استیشن سی‌ال‌ای شوتینگ بریک آخرین مدلی است که مرسدس بنز بر روی شاسی ام‌ال‌ای خواهد ساخت. 

بنز رقیب ب ام و اکس‌۱ را به بازار فرستاد

مرسدس بنز تا حد بسیاری به کانسپتی که در شانگهای نمایش داد وفادار مانده است. طراحان مرسدس بنز می‌گویند طرح این ماشین پلی بین «مدرنیسم و آوانگارد» است. با این حال تغییراتی که بین کانسپت و مدل اصلی داده شده است، سبب شده شخصیت ماشین بیشتر به کلاس ای نزدیک شود. 

حلقه‌های پلاستیکی دور گلگیر‌ها، جلوپنجره بزرگ با پره‌های دوگانه، ظاهری لوکس و اسپرت به ماشین داده است. اندازه ماشین (طول ۴۴۱۷ میلی‌متر، عرض ۱۸۰۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۹۴ میلی‌متر) از کلاس ای بزرگ‌تر است و همین سبب شده جای سرنشینان و بار بیشتر شود. فضای بار ماشین ۴۲۱ لیتر است که با خواباندن صندلی‌ها به ۸۳۶ لیتر افزایش می‌یابد. داخل ماشین با تغییرات جزیی کاملاً شبیه به کلاس ای است.

بنز رقیب ب ام و اکس‌۱ را به بازار فرستاد

دو موتور بنزینی و دو موتور دیزل چهار سیلندر برای این خودرو در نظر گرفته شده است. سیستم خاموش شدن اتوماتیک موتور هنگام توقف به طور استاندار روی همه خودروها نصب شده است که سبب شده مصرف سوخت موتور ۱.۶ لیتری بنزینی به ۴.۳ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. قوی‌ترین موتور دولیتری با قدرت ۱۷۰ اسب بخار است. شتاب صفر تا صد کیلومتر جی‌ای‌ای با این موتور ۷.۱ ثانیه است. به زودی مرسدس بنز مدل جی‌ال‌ای۴۵ را نیز به بازار عرضه خواهد کرد.  

از جمله امکاناتی که در این خودرو به طور سفارشی عرضه می‌شود سیستمی است که خواب آلودگی راننده را تشخیص می‌دهد. سیستم جلوگیری از تصادف و اضافه شدن برنامه‌ها و اپ‌های تازه‌ای به سیستم سرگرمی و راهیاب ماشین نیز از دیگر امکانات جی‌ال‌ای است. 

بنز رقیب ب ام و اکس‌۱ را به بازار فرستاد

مرسدس بنز در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۷۰ دستگاه از مدل‌های ای، بی‌، و سی‌ال‌ای فروخته است. به نقل از مرسدس بنز بیشتر خریداران این مدل‌ها قبلاً ماشین‌های به جز مرسدس بنز سوار می‌شدند. مرسدس بنز امیدوار است بتواند با مدل جی‌ال‌ای به رونق بیشتر این سری از مدل‌های تازهش کمک کند. 

جی‌ال‌ای تازهترین شاسی‌بلند مرسدس بنز است اما آخرین شاسی‌بلند این کارخانه نخواهد بود. پیتر زچه، مدیر دایملر تأیید کرده که مرسدس بنز در تدارک ساخت یک شاسی‌بلند کوچکتر برای رقابت ما مینی کانتری من است و در سال ۲۰۲۴ مدل ام‌ای‌سی را برای رقابت با ب ام و اکس‌۶ به بازار عرضه خواهد کرد. این کارخانه همچنین سال قبل کانسپتی به نام جی‌-فورس رونمایی کرد که قرار بود براساس آن یک شاسی بلند برای رقابت با رنج‌روور ساخته شود. گفته می‌شود برنامه بنز برای ساخت این مدل به حال تعلیق درآمده و در صورتی که ارتباط تازه این کارخانه با آستون مارتین گسترده‌تر شود، آستون مارتین لاگوندا براساس این خودرو ساخته خواهد شد. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | مرسدس بنز جی‌ال‌ای | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.