بهاره بهرامی: باید برای قیقاچ برنامه‎ریزی کرد

۳۰اردیبهشت،

19939.jpg

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش روستایی و عشایری گفت: باید در قیقاچ برنامه‎ریزی کرد و برای اجرای مسابقات حتماً برنامه‎های انتخابی بگذاریم.

بهاره بهرامی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: در حال حاضر به خاطر اینکه برای قیقاچ فعالیت خاصی حتی در استان‎هایی که این رشته در آنها رایج است صورت نمی‎گیرد طبیعتاً نفرات کم‎تری درآن شرکت می‎کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان‎ها تیم‎ها را قبل از مسابقات جمع می‎کنند و به همین خاطر، اشخاص فقط سوارکاری می‎کنند و آشنایی بسیاری ندارند برای همین جلوه خاصی ندارد. تمرین است که مهارت را بالا می‎برد و وقتی تمرین صورت بگیرد طبیعتاً کیفیت مسابقات بالا می‎رود.

بهرامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مناطقی که این رشته در آنها رایج است مسابقات داخلی و انتخابی برگزار نمی‎کنند، اظهار کرد: باید در این رشته برنامه‎ریزی کرد و برای اجرای مسابقات حتماً برنامه‎های انتخابی بگذاریم.

وی بیان کرد: اگر این مسابقات بخواهد لیگ شود باید زیر نظر فدراسیون سوارکاری و تیراندازی قرار بگیرد؛ ما تنها می‎توانیم کمیت را در نظر بگیریم نه کیفیت کار را؛ کمیت از این جهت که نفرات بیشتری شرکت کنند و کیفیت هم برگزاری این مسابقات است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش روستایی و عشایری با اشاره به اینکه دال‎پلان فقط مخصوص مناطق زاگرس‎نشین بوده اما حال تمام کشور با این ورزش آشنا می باشند، یادآور شد: قیقاچ را هم باید به این شکل درآوریم که استان‎ها و نفرات بیشتری شرکت کنند و فقط مخصوص زاگرس‎نشین‎ها نباشد.

بهرامی متذکر شد: برای کشتی شرکت کنندگان بسیاری داشتیم اما قیقاچ این‎طور نبود و متأسفانه در بخش آقایان ۱۲ نفر و خانم‎ها ۷ یا ۸ نفر شرکت کننده داشتیم.

وی با اشاره به اینکه محدودیت اسب و مشکلات تفنگ عاملی دیگر برای کم شدن شرکت‎کننده‎هاست، اذعان کرد: باید هماهنگی‎های بیشتری با ارگان‎ها داشته باشیم البته با برگزاری همایش‎های بزرگی که داشتیم و مشارکت صداوسیما استقبال‎ها بیشتر شده و این ورزش را به سمت تهران هم کشانده‎ایم.

این مقام مسوول در فدراسیون ورزش روستایی و عشایری اضافه کرد: در زمینه این ورزش کتاب‎هایی را تهیه کرده و به استان‎ها ارسال کردیم؛ تحقیقاتی را در دست اجرا داریم و روش‎ها را شناسایی می‎کنیم و آن رشته‎هایی که قابلیت برگزاری در سطح مسابقات دارند به صورت مسابقه و آنهایی که شکل نمایشی دارند به شکل نمایش برگزار خواهیم کرد.

بهرامی بیان کرد: در زمینه این ورزش نمی‎توان به طور دقیق گفت که چند رشته وجود دارد چون بعضی از رشته‎ها یکی است اما در استان‎های مختلف اسم‎شان فرق می‎کند مانند دال‎پلان که اسم‎های متفاوتی دارد.

وی افزود: در مورد مسابقات برون‎مرزی در حال حاضر فقط مسابقات کشتی برون مرزی آقایان را داریم که با هماهنگی‎های صورت گرفته قرار است با کشورهای هم‎جوار که از نظر آیین و رسوم هماهنگی داریم مسابقاتی در زمینه‎هایی همچون موسیقی برگزار شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.