بهبود کیفی نیروی انسانی مقدمه ارتقای بهره وری

مشاور اتاق بازرگانی ایران گفت: تغییر کیفی،‌ مقدمه بهره وری محسوب می شود که لازمه آن بهبود کیفیت نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، علی اکبر صابری امروز در اولین نشست هم اندیشی کاهش قیمت تمام شده تصریح کرد: تاکنون اقدامات زیادی در راستای کاهش قیمت تمام شده انجام شده اما نتایج آن محدود بوده و دلیل این امر رویکرد نامناسب است.

وی با بیان اینکه تغییر کیفی مقدمه بهره وری است افزود: ایجاد فرماندهی مرتبط با فعالیت های بهره وری و وحدت رویه در این راستا از اهمیت ویژه ای در تحقق بهبود کیفی برخوردار است.

وی ادامه داد: بهبود بهره وری با بهبود کیفیت نیروی انسانی محقق می شود و این امر در گرو توسعه آموزش مناسب و آزادی عمل نیروی انسانی است.

صابری تصریح کرد: باید در تفکر دولتی به این نتیجه برسیم که اقدامات دستوری کارآمد نیستند و ابتدا باید نیروی انسانی که اجرا کننده دستورالعمل ها هستند آماده شوند.

این مقام مسئول عنوان کرد: اطلاعات صحیح و آمار مناسب باید در اختیار مردم قرار گیرد تا راه کارهای مناسب مبتنی بر اطلاعات دقیق اخذ شود.

وی با بیان اینکه تحریم به معنای اعمال محدودیت برای معاملات اقتصادی است افزود: هر فردی در هر جایگاهی محدودیتی برای معاملات تولیدی ایجاد کند در خدمت تحریم است و اولین گام در تغییر نگرش این است که موانع موجود بر سر راه تولید برداشته شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.