بهترین عملکرد قیمتی طلا چه زمانی است؟

طلا بهترین عملکرد قیمتی را از سال 2010 خواهد داشت

بینا- با افزایش تقاضای طلا در بازارهای جهانی قیمت طلا در سه ماه سوم امسال بهترین عملکرد را از سال ۲۰۱۰ میلادی داشته است .
به گزارش بینا به نقل از سایت طلا / بیزینس ویک، قیمت جهانی طلا امروز برای نخستین بار در سه روز گذشته با افزایش روبه رو شده است . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش تقاضا از سوی بانکهای مرکزی و سرمایه گذاران بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طل داشته است .
براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا نیز امروز با ۰٫۳ درصد افزایش به بیش از ۱۷۶۵٫۲۰ دلار رسیده است . قیمت طلا ۲۱ سپتامبر به بیش از ۱۷۸۷٫۵۲ دلار رسید که این بالاترین قیمت از ماه فوریه به شمار می رود .
براین اساس، قیمت طلا در سه ماه سوم ۲۰۱۲ میلادی تاکنون ده درصد رشد داشته است که این بهترین عملکرد قیمت طلا از سه ماه دوم ۲۰۱۰ میلادی است . اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی آمریکا اروپا و ژاپن نیز تاثیر زیادی در افزایش قیمت جهانی طلا داشته است .
بانک مرکزی قزاقستان در ماه آگوست برای سیزدهمین ماه متوالی ذخایر طلای خود را افزایش داد و بیش از ۱٫۴ تن طلا خریداری کرده است . بانک مرکزی کره جنوبی نیز در ماه جولای بیش از ۱۶ تن طلا خریداری کرد و پاراگوئه نیز در همین مدت بیش از ۷٫۵ تن طلا خریداری کرده است .

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.