بهترین فناوری CES 2014 برگزیده شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت‌های الکترونیکی این روزها بر توسعه فناوری‌های مربوط به حقیقت مجازی(VR) دارند تا طی آن امکان حضور فیزیکی کاربر در دنیای مجازی را فراهم کنند. بر همین اساس شرکت Oculus Rift در نمایشگاه CES 2014 از آخرین دستاورد خود در این زمینه رونمایی کرده است.
 
 
این محصول تازه که Crystal Cove نام دارد، در اصل یک عینک هوشمند محسوب می‌شود و به عنوان بهترین فناوری ارایه شده در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان برگزیده شده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عینک Crystal Cove شامل حسگرهای هوشمند و دوربین دیجیتالی پیشرفته‌ای می‌شود که می‌تواند موقعیت دقیق سر و بدن کاربر را مشخص کند و حرکات آن‌ها را در محیط مجازی بازی‌های رایانه‌ای شبیه‌سازی نماید.
به گفته مرکز خبری Engadget، محصول تازه Oculus می‌تواند در نسل تازه بازی‌‌های رایانه‌ای و ابزارهای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال فرصت‌های تازهی را پیش‌روی کسب‌وکارها بگذارد تا از ابزارهای حقیقت مجازی در فعالیت‌های مختلف خود حتی در ابزارهای پزشکی استفاده کنند.
 
عینک Crystal Cove شامل نمایشگر ویژه OLED با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل می‌شود که اطراف آن را حسگرهای هوشمند پوشانده‌اند و به صورت لحظه به‌لحظه موقعیت دقیق کاربر را بررسی می‌کنند.
 
"نِیت میشل"( Nate Mitchell) مدیر شرکت Oculus توضیح داد که این فناوری تازه بیش از دنیای بازی‌های رایانه‌ای کاربرد دارد و شرکت سازنده کیت مخصوص توسعه این ابزار را به صنایع مختلف، از شرکت‌های خودروساز گرفته تا استدیوهای فیلم‌سازی فروخته است و حتی مبتنی بر این فناوری نسل تازه ابزارهای نظامی توسعه میابد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.