به زودی با ایرانی ها دیدار می کنیم/ کره شمالی نیز برایمان مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، با وجود آنکه ایران همواره از آمادگی خود برای مذاکره درباره برنامه هسته ای خودخبر داده است، “یوکیو آمانو” امروز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در سیدنی از ایران خواست تا در مذاکرات جدید درباره برنامه هسته ای  خودمشارکت کند.

وی افزود: آماده هستیم تا نشستی را با ایران در آینده نزدیک داشته باشیم اما حقیقت این است که تا امروز پنجشنبه زمان دقیقی برای این جلسه تعیین نشده است.

آمانو تاکید کرد: اگر با مقامات ایرانی دیدار کنیم این نشست باید پرمفهوم و سازنده باشد و لازمه آن آماده سازی مناسب است.

آمانو به خبرنگاران گفت از زمان انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران در ماه نوامبر هیچ گزارشی خاصی را در این زمینه دریافت نکرده ام.  

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: زمانیکه از وین برنامه هسته ای  کشورها را دنبال می کنیم، به نظر می رسد برنامه هسته ای ایران در اولویت قرار دارد. اگرچه این برنامه یک موضوع جدی است اما بدان مفهوم نیست که برنامه هسته ای سایر کشورها از جمله کره شمالی برای ما مهم نیست.

آمریکا، اسرائیل و متحدان آن همواره اتهاماتی را علیه برنامه هسته ای ایران مطرح می کنند اما این کشور بارها بر حق صلح آمیز هسته ای خود تاکید کرده است.

این تهدیدها درحالیست که ایران ادعاها علیه  برنامه های هسته ای خود را رد کرده و تاکید دارد که یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی است و معاهده منع گتسرش سلاح های اتمی  را امضاء کرده و حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.