به موسیقی مغز انسان گوش کنید!

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

علیرضا مجیدی در وبلاگ یک پزشک نوشت:موسیقی مغز هر یک از ما بسته iبه سن و شرایط متفاوت است، برای مثال شما می‌توانید موسیقی مغز یک دختر ۱۴ ساله و یک زن ۳۱ را iبه ترتیب از اینجا و اینجا دانلود کنید و این دو را با هم مقایسه کنید!

   گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  پژوهشگران iبه تازگی توانسته‌اند صدای فعالیت مغز انسان را iبه موسیقی تبدیل کنند، نوایی که شبیه نواختن آزادانه موسیقی جاز می‌ماند.

در این روش، فعالیت الکتریکی مغز iبه صورت زیری و بمی ترجمه می‌شود و شدت جریان خون مغز هم، میزان بلندی موسیقی را مشخص کند،این دو با هم سمفونی مغز را می‌سازند.

این کار قابل توجه را دو دانشمند علوم اعصاب iبه نام چینگ لو و دیژانگ یائو از دانشگاه علوم الکترونیک و فناوری چین انجام داده‌اند و نتاریج را iبه تازگی در ژورنال آنلاین PLoS One منتشر کرده‌اند.

البته پیش از آنها، تلاش‌های دیگری هم برای تبدیل فعالیت الکتریکی مغز iبه موسیقی انجام شده بود، در تلاش‌های پیشی سعی می‌شود که نوار مغزی یا EEG تبدیل iبه موسیقی شود،‌اما در روش تازه با ترکیب EEG و نتیجه iبه دست آمده از یک دستگاه MRI عملکردی، iبه مراتب نتیجه iبهتری iبه دست آمده است.

موسیقی مغز هر یک از ما بسته iبه سن و شرایط متفاوت است، برای مثال شما می‌توانید موسیقی مغز یک دختر ۱۴ ساله و یک زن ۳۱ را دانلود کنید و این دو را با هم مقایسه کنید!

شاید در آینده کاربردی برای این کار پیدا شود و iبه طور مثال بشود iبه شنیدن موسیقی ذهنی یک فرد آسان‌تر iبه حالت روحی پی برد و شاید این کار روزی مبدل iبه روش درمانی و تشخیصی بشود!


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.