به نفع هیچ کاندیدایی کنار نمی‌روم

۳۱اردیبهشت،

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به نفع هیچ فرد دیگری کناره گیری نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، “علیرضا علی احمدی” کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که عصر روز دوشنبه۳۰ اردیبهشت برگزار شد، در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود در حمایت از جلیلی ثبت نام نمی‌کردید اظهار داشت: من از جلیلی شناختی ندارم، ضمن این که صحنه رقابت باید شکل بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رویکرد شما در خصوص پرونده هسته‌ای چیست؟ گفت: پرونده هسته‌ای به بن بست نرسیده، این یک جدال میان غرب جهان اسلام است که با توقف ۲۰ درصدی فعالیت‌ها هم مذاکره حل و فصل نخواهد شد، ما نمی‌خواهیم مثل بلوک شرق مضمحل شویم ما باید هرچه زودتر اقتصاد دانش بنیان را شکل دهیم.

علی احمدی تاکید کرد: ۵۰ سال است که وابسته غرب هستیم و باید تلاش کنیم که به استقلال برسیم و نیاز به غرب نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جنابعالی که در کابینه دولت کار می کردید حالا بعد از اتمام دوره احمدی نژاد منتقد دولت شدید گفت: انتقاد من از احمدی نژاد از زمان انحراف ایشان از خط رهبری آغاز شد همه آدم ها محدودیت های خودشان را دارند و بنده تا آن موقعی که احساس خطر نکرده بودم و انتقاد را آغاز کردم.

وی ادامه داد: رحیمی عامل حضور بعضی نامحرمان در دولت نهم و دهم است رحیمی، مشایی و کردان را وارد دولت کردم، رحیمی از من پول خواست و من ندادم بنابراین من را اخراج کردند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا به نفع زاکانی کنار می‌روید یا خیر گفت: بنده تا این لحظه تصمیم ندارم که به نفع کسی عقب بروم.

علی احمدی در پاسخ به این سوال که دکترین سیاست خارجی شما چه کسانی می باشند؟ گفت: در حال حاضر راجع به اشخاص نمی‌شود صحبت کرد یک بخشی از اعتبار دولت به یاری خداوند از بین خود مردم انتخاب خواهند شد در خصوص سیاست خارجی هم باید با هماهنگی مقام معظم رهبری باشد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص رجل سیاسی چیست؟ گفت: رجل سیاسی در قانون آمده است و حکمش نافذ است دوستان شورای نگهبان باید با دقت و بررسی خوب صلاحیت را تایید و رد کنند.

وزیر سابق آموزش و پرورش کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان تغییر رویکرد داده‌اند که آغاز به حمایت از عالیجناب سرخ پوش کرده‌اند گفت: حمایت اصلاح طلبان به خاطر خروج از فضای سیاسی خودشان است، ولی به نظر من اشتباه کردند، اصلاح طلبان از بن بست بیرون نخواهند آمد هاشمی در تبیین رویکرد خودشان در قبل اشکالاتی داشته که در صورت حضور دوباره ایوی بار دیگر شاهد رشد تک بعدی در جامعه خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که موضع وی در خصوص جریان فتنه و جریان انحرافی چیست؟ گفت: جریان فتنه تبعات خودش را نشان داد ولی جریان انحرافی دولت فعلی به نوعی مانند جعبه سیاه می‌ماند و ادعاهای آنها با آموزه‌های دینی ما جور در نمی‌آید؛ اینها ادعای ظهور امام زمان(عج) را می‌کنند.

علی احمدی در پاسخ به این سوال که رفاقت شما با احمدی نژاد رویکرد بگم بگم را در شما نمایان نمی‌سازد گفت: بنده مانند احمدی نژاد نخواهم بود، احمدی نژاد مطیع مشایی شده است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه نظر شما در مورد اصل ۱۵ قانون اساسی چیست؟ گفت: در برنامه درس ملی آمده است که ما حداقل ۱۰ درصد و حداکثر ۲۰ درصد منابع درسی‌ مان را بر اساس اقتضاهای جغرافیایی طراحی کنیم و ان شاالله عملی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت اقتصاد فعلی را چگونه کنترل خواهید کرد، گفت: تورم موجود به این دلیل است که تحریم‌ها جلوی فروش نفت را گرفته و ارز حاصل از فروش نفت به موقع به کشور منتقل نشد، در داخل بدون اینکه ارز وارد شود بانک مرکزی اسکناس چاپ کرد و نقدینگی بالا رفت و تولید وجود نداشت و در نتیجه تورم شکل گرفت.

علی احمدی ادامه داد: باید سطح بهره‌وری دولت را بالا ببریم و پروژه‌ها را الویت بندی کنیم و پروژه‌های عمرانی را در قالب اصل ۴۴ بررسی کنیم و اقتصاد را مبتنی بر سازماندهی مالیات و توسعه صادرات غیر نفتی گسترش دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص هدفمندی یارانه‌ها جیست، گفت: بحث هدفمندی یارانه‌ها از سال‌های پیش مطرح بود ولی کسی اجرا نمی‌کرد که در دولت احمدی نژاد به اجرا درآمد؛ به هر حال ایراداتی هم داشت سهم تولید که ۳۰ درصد بود شارژ نشد و تخصیص پیدا نکرد منابع درآمدی از گاز، برق و آب وصول نشد منابع پیش بینی شده با ۳۰ درصد تطابق نداشت.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هدفمندی کار خوبی بود ولی وقتی شیب قیمتی بالا رفت قدرت خرید مردم هم کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.