«بوسیدن روی ماه» از سانتیمانتالیسم فاصله دارد

اکبرلو:
«بوسیدن روی ماه» از سانتیمانتالیسم فاصله دارد
۱۷ مهر – ۱۴:۴۹:۱۳ – { سینمای ایران } – کـدخبـر : ۱۱۸۰۶۲
  • منوچهر اکبرلو «بوسیدن روی ماه» را فیلمی برای کسانی دانست که سال‌ها به ذائقه‌شان توجه نشده است.

منوچهر اکبرلو منتقد درباره تحلیل خود از فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به سوره سینما گفت: در بین فیلم‌های تولیدی سال‌های اخیر «بوسیدن روی ماه» یکی از شریف‌ترین فیلم‌ها به شمار می‌آید.

این منتقد ادامه داد: فیلم به لحاظ استانداردهای سینمایی در حد قابل قبولی قصه خود را روایت می‌کند.انتخاب صحیح بازیگران و کارگردانی سنجیده از ویژگی‌های شاخص این فیلم است. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص این فیلم دوری آگاهانه فیلمساز از احساسی‌گری افراطی است که معمولا در فیلم های اینچنینی به چشم می‌خورد.

وی افزود: فیلم‌هایی که رویکرد به شهیدان و بازماندگان آنها را صرفا با سوگواری بیان می‌کنند اما «بوسیدن روی ماه» آگاهانه وارد این ورطه نمی‌شود. فیلم بیش از هر چیز می کوشد قصه خود را روان و بدون لکنت بیان کند. همواره امیدوار بوده ام که فیلم‌های شریف به فروش خوبی دست پیدا کنند.

اکبرلو ادامه داد: امیدوارم که مخاطبان سینما به سمت این فیلم‌ها جذب شوند و به فروش این فیلم‌ها کمک کنند تا هم انگیزه سرمایه‌گذاران را برای ساخت چنین فیلم‌هایی بیشتر کند و هم ذائقه مخاطب را تغییر دهند. به نظر می‌رسد گرچه این فیلم خوب خواهد فروخت اما به فروش فوق‌العاده نمی‌رسد زیرا مخاطبانی که این روزها به فروش فوق‌العاده فیلم‌ها کمک می‌کنند ذائقه دیگری دارند.

وی ادامه داد: «بوسیدن روی ماه» فیلمی است برای کسانی که سال‌هاست به سینما نیامده‌اند. کسانی که فیلم‌هایی متناسب با ذائقه شان نداشته‌اند به همین دیلیل از سینما دور شده‌اند. «بوسیدن روی ماه» برای این دسته از مخاطبان است که اتفاقا تعدادشان کم نیست. بیشترین چیزی که به نظر می‌رسد باید به آن توجه داشت جذب این مخاطبان برای دیدن فیلم است.

اکبرلو گفت: نکته قابل توجه در «بوسیدن روی ماه» دوری از لحن سفارشی است. هنر سرمایه‌گذاران این فیلم در آن است که سفارشی کار نکرده‌اند و فیلم قائم به هویت شریف خویش است.


پایگاه خبرى ، تحلیلى سوره سینما
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.