بوکسور نقره ای ایتالیا باز هم دوم شد

به گزارش ایرنا، درروزپایانی المپیک سی ام، دیدار نهایی پنج وزن مسابقه های بوکس برگزار شد که درپایان نمایندگان کوبا، اوکراین، قزاقستان، روسیه و بریتانیا به مدال طلا رسیدند.

در وزن ۵۲کیلوگرم،’کارازانا’ازکوبا در مبارزه ای زیبا مقابل ‘نیامبایار’ از مغولستان به برتری ۱۷ بر ۱۴ دست یافت تا مدال طلا را از آن خود کند.

مدال طلای ۶۰ کیلوگرم به بوکسور اوکراین رسید. ‘واسیل لوماچنکو’ از اوکراین در مبارزه نهایی با اقتدار مقابل ‘هان سول چول’ از کره جنوبی به برتری ۱۹ بر ۹ رسید و به مدال طلا رسید.

در وزن ۶۹ کیلوگرم، ‘سریگ شاپیف’ از قزاقستان در مبارزه ای یکطرفه، ‘فرد اوانس’ از بریتانیا را ۱۷ بر ۹ مغلوب کرد و طلایی شد.

در مبارزه نهایی وزن ۸۱کیلوگرم زیباترین پیکار بین ‘ایگور موخنچوف’ از روسیه با ‘عادل بیک نظام بتوف’ از قزاقستان برگزار شد که دو بوکسور در پایان ۳ راند مبارزه به تساوی ۱۵ بر ۱۵ رسیدند. در پایان و برای مشخص شدن بوکسور برتر، مشت شماری انجام شد که موخنچوف به برتری و مدال طلا رسید. نظام بتوف در مرحله یک چهارم نهایی ‘احسان روزبهانی’ از ایران را مغلوب کرده بود.

در وزن به اضافه ۸۱ کیلوگرم، ‘روبرتو کاماره له’ بوکسور ۳۲ ساله ایتالیا که مدال نقره المپیک ۲۰۰۸ پکن و مدال نقره جهان را در کارنامه دارد نتوانست ‘آنتونی جوسوا’ بوکسور ۲۲ ساله بریتانیا را شکست یدهد تا دوباره نقره ای شود.

رقابت این دو بوکسور در امتیاز ۱۸ مساوی شد تا در مشت شماری بوکسور میزبان قهرمان شود.

ورزشی**۳۷۸۳**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۱۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.