بیستمین نمایشگاه سلامت بلاروس افتتاح شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

بیستمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بلاروس با حضور گسترده شرکت‌های ایرانی در مینسک آغاز به کارکرد.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا، بیستمین دوره برگزاری این نمایشگاه توسط معاون وزیر بهداشت بلاروس و در حضور مدیران و مشارکت نمایندگان در نمایشگاه افتتاح شد.

در این نمایشگاه برای اولین بار پاویون تخصصی جمهوری اسلامی ایران در فضای بالغ بر ۱۲۰ مترمربع و با حضور شرکت‌های داروسازی ایرانی در کنار نمایندگانی از کشورهای روسیه، لیتوانی و بلاروس آخرین دستاوردهای خود را در زمینه انواع داروهای خاص نظیر ضد سرطان، انواع آنتی بیوتیک و درمان عوارض گوارشی عرضه نموده‌اند که با استقبال بسیار خوب شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده دارو و همچنین شبکه بهداشت و سلامت بلاروس مواجه شد.

شوجک والری یوگنیویچ در آئین افتتاحیه این نمایشگاه ودر حاشیه بازدید از پاویون تخصصی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر ویژه از حضور گسترده و فعال شرکت های ایرانی، از کلیه مشارکت نمایندگان در نمایشگاه قدردانی و خاطرنشان نمود: شرکت نمایندگان به اهداف مورد نظرشان در مسافرت به بلاروس و شرکت در این اتفاق مهم دست یابند.

اکبر باقری رایزن بازرگانی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس نیز در حاشیه این نمایشگاه ضمن تشکر از شرکت نمایندگان ایرانی، افزود: امیدواریم با توجه به روابط بسیار خوب دیپلماتیک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در سال‌های آینده شاهد رشد روابط اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه در روابط تجاری دو کشور عنوان نمود: در سال گذشته میزان صادرات دارو ایران به بلاروس ۹۰۰ هزار دلار و در شش ماهه اول سال میلادی ۲۰۱۲، ۴۰۰ هزار دلار بوده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال ۲۰۱۲ از مرز یک میلیون دلار بگذرد.

این نمایشگاه از تاریخ ۲ تا ۵ آبان ماه در شهر مینسک برپا خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.