بیسیک برای اندروید – مقدمه ای برای شروع

سلام به همه دوستان برنامه‌نویس و همه کسایی که به برنامه‌نویسی علاقه‌ای دارند. امروز در یک روز عالی قصد داریم با هم به یک دنیای عجیب بریم. دنیایی که زن یا مرد یا بچه یا پیر نمی‌شناسه و همه رو به خودش جذب کرده، دنیایی که پر از جذابیت شده برای همه و تقریبا همه و همه اون رو حداقل برای یک بار همه که شده تجربه کردند …
این دنیا، دنیایی نیست جزززززززززززز …. اندروید!
و ما هم امروز می‌خوایم وارد این دنیا بشیم، اما نه به عنوان استفاده کننده بلکه به عنوان تولید کننده. ما امروز قراره یکی از اونایی بشیم که این جذابیت رو درست کردند. یکی از اونایی که افراد دیگه رو درگیر می‌کنند، افرادی که تنها دلیل برای باقی موندن دنیای اندروید هستند.
این دنیای جذاب یعنی اندروید یک سیستم‌عامل همراه هستش که شرکت گوگل اون رو عرضه می‌کنه و شرکت‌های دیگه از اون در دستگاه‌های خودشون استفاده می‌کنند. هسته این سیستم‌عامل لینوکس هستش و بیشترین استفاده رو در بین سیستم‌عامل‌های همراه دارد.
اندروید در سال ۲۰۰۸ میلادی یعنی سال ۱۳۸۷ یا همون ۸ سال پیش اولین نسخه‌اش منتشر شد و به زودی زود طرفدارهای بسیاری پیدا کرد و شرکت گوگل رو تشویق کرد برای اینکه نسخه‌‌های بهتر و بهتر رو هر چه سریع‌تر منتشر کنه و این شد که این دنیای جذاب همگانی شد و الان هستش که همه جا شناخته می‌شه و می‌تونم بگم حتی اگه کسی هیچی ندونه یه سری اطلاعات در مورد اندروید و نحو کار کردن باهاش داره !!!

این پیشرفت سریع اندروید، برنامه‌نویسان اندروید رو مجبور کرد تا با استانداردهایی که گوگل صادر می‌کرد کارشون رو بهتر و بهتر کنند تا در کنار یک سیستم عامل خوب، برنامه‌های کاربردی و بهتری رو کاربر بتونه تجربه کنه و این شد که اندروید کنونی شناخته شد.
برای نوشتن برنامه‌های اندروید شما باید از زبان جاوا سردر می‌آوردید و به دلیل اینکه جاوا یک زبان گسترده و بزرگ هستش و تقریبا سخت‌تره یاد گرفتنش نسبت به بقیه زبان‌ها، بعضی‌ها اومدن از زبان‌های دیگه برای نوشتن برنامه‌های اندروید استفاده کردند و محیط‌هایی ساختند که شما مثلا به زبان HTML یک برنامه می‌نوشتی و اون برنامه این زبان رو به زبان JAVA ترجمه می‌کرد و این‌طوری راحت‌تر می‌شد برنامه رو ساخت.
در بین این برنامه‌ها Basic4Android از همه معروف‌تر و بهتر شناخته شد و خیلی‌ها به سمت این برنامه رفتن. این برنامه کاری که می‌کرد این بود که شما یک برنامه به زبان بیسیک می‌نوشتی و این برنامه به زبان JAVA ترجمه می‌کرد و در آخر برنامه اندروید شما نوشته می‌شد. بیسیک زبانی هست که یاد گرفتش خیلی شبیه به زبان انگلیسی هست و وقتی شما دارید با زبان بیسیک برنامه می‌نویسید انگا دارید با کامپیوتر حرف می‌زنید البته به زبان انگلیسی.
در این سری آموزش‌ها هم ما می‌خوایم از این راه به دنیای اندروید پا بذاریم و ایده‌ها و برنامه‌های خودمون رو با استفاده از این زبان پیاده کنیم.

در قسمت بعدی مواردی که باید برای شروع داشته باشیم رو آماده می‌کنیم و اصطلاحاتی رو هم معرفی می‌کنیم تا در قسمت‌های آینده شما گیج نباشید وقتی از کلماتی مثل API یا SDK یا Compile استفاده کردیم!!!
تا قسمت بعدی خدانگهدار …

۰ دیدگاه ۵۳ بازدید ۲

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.