بیش از ۴۵ اثر مهدی سحابی به فروش گذاشته می‌شود

۲۶فروردین۱۳،

در گالری دی

جمعه سی‌ام فرودین ماه گالری دی پس از هشت ماه تعطیلی با برپایی نمایش آثار مهدی سحابی فعالیت خود را در مکان تازه آغاز می‌کند.

فریال سلحشور مدیر گالری دی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: با گذشت هشت ماه و خریداری یک فضای مناسب؛ گالری دی از فرودین ماه فعالیتش را از سر خواهد گرفت. با توجه به دردسرهای موجود برای اجاره ملک برای فعالیت‌های فرهنگی؛یک مکان مناسبی را برای برپایی گالری در خیابان آفریقا خریداری کرده‌ایم و از این پس گالری دی به صورت دائمی در این مکان برپا خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۴۵ اثر از مهدی سحابی در معرض دید و فروش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه از مجموعه شخصی خانواده سحابی انتخاب شده است و در میان آثار به نمایش درآمده ۱۵ مجسمه وجود دارد و باقی آثار نقاشی می باشند.

به گفته سلحشور آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآورده از همه دوره کاری مهدی سحابی انتخاب شده است و بخش عمده آثار مربوط به سال‌های پایانی فعالیت او است.

او دربارهٔ قیمت‌گذاری آثار این نمایشگاه گفت: هنوز این آثار قیمت گذاری نشده اند و قیمت گذاری پس از نهایی شدن چیدمان آثار انجام خواهد شد.

سلحشور دربارهٔ برنامه های جانبی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه هم طبق روال نمایشگاه های پیشین گالری برپا می گردد و برنامه سخنرانی ندارد تنها هادی سحابی برادر مهدی یک مقاله دربارهٔ آثار برادرش نوشته که به صورت زیراکسی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و همچنین پرتره مهدی سحابی که توسط برادرش هادی سحابی ساخته شده به نمایش در می آید.

پرتره مهدی سحابی در ابعاد ۵۰ در ۳۰ سانتی متر به صورت رئال و با برنز توسط برادرش ساخته شده است و هادی سحابی به صورت خودآموخته مجسمه می‌سازد.

وی دربارهٔ فعالیت های این گالری از زمان راه اندازی تاکنون گفت: گالری دی با هدف شناسایی و معرفی جوانان، معرفی هنر امروزایران راه اندازی شده است و تاکنون توانسته‌ایم اهدافی چون معرفی و به نمایش گذاشتن مجموعه چاپ سنگی، چاپ دستی، معرفی عکاسان بزرگ جهان، عکس‌های قاجاریه، مجموعه های نقاشی پشت شیشه، معرفی کتاب های تاریخ هنرو حضور در حراجی ها را دنبال کنیم و تعطیلی هشت ماهه گالری هیچ تغییری در برنامه های آتی گالری دی نگذاشته است.

این نمایشگاه از ۳۰ فرودین ماه تا نهم اردیبهشت ماه در گالری دی برپا خواهد شد.

گالری دی واقع در خیابان ولی عصر خیابان عاتفی، پلاک ۱۳۰ زنگ اول است و علاقمندان همه روزه جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این گالری دیدن کنند.

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.