ب ام و سری ۳ جی‌تی را معرفی کرد

۲۱ام بهمن ،

ب ام و سری ۳ جی‌تی را معرفی کرد

ب ام و با اعلام جزییات فنی سری ۳ جی‌تی اعلام کرد این خودرو را در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی خواهد کرد. ب ام و می‌گوید این خودرو را نمونه‌ای «زیبا و کارا» از سری ۳ معرفی می‌کند.

این دومین بار است که ب ام و مدل تازه‌ای به غیر از سدان، کوپه و استیشن از سری ۳ به بازار عرضه می‌کند. با قبل در سال ۱۹۹۴ بود که ب ام و مدل «کامپکت» را که در حقیقت هچ‌بک سه در از سری ۳ بود به بازار فرستاد، خودرویی که با وجود محبوبیت در اروپا هرگز مورد توجه خریداران آمریکایی قرار نگرفت و بالاخره در سال ۲۰۰۴ جای خود را به سری ۱ داد.

اما این بار ب ام و با درنظر گرفتن سلیقه مردم آمریکا و با فرمولی برنده مدل تازه را ساخته است. کارخانه آلمانی سه سال پیش با عرضه سری ۵ جی‌تی بخش تازه‌ای را در بازار به وجود آورد که به نقل از کارخانه آلمانی «اسپرت بودن و چابکی» یک سدان با «کارایی و جاداربودن» یک استیشن در آن ترکیب شده است. موفقیت سری ۵ جی‌تی حالا در سری ۳ تکرار می‌شود.

 

ماشین براساس مدل استیشن سری ۳ ساخته شده است. با طول ۴۸۲۴ میلی‌متر، عرض ۱۸۲۸ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۰۸ میلی‌متر، سری ۳ جی‌تی ۲۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۱۷ میلی‌متر پهن‌تر و ۷۹ میلی‌متر بلند‌تر از مدل استیشن است.  فاصله بین دو محور هم ۱۱۰ میلی‌متر بیشتر شده و در نتیجه صندلی‌های عقب از سری ۵ هم راحت‌تر شده و سرنشینان عقب ۷۰ میلی‌متر جای پای بیشتری دارند.

سری ۳ جی‌تی اولین مدل ب ام و است که در آن از بال عقب متحرک استفاده می‌شود که در سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتر فعال می‌شود.

جای بار ماشین ۵۲۰ لیتر است که ۲۵ لیتر از مدل استیشن بیشتر است. صندلی‌های عقب را می‌توان با آرایش ۴۰/۲۰/۴۰ خواباند تا جای بار بیشتر شود و با خواباندن کل صندلی‌های عقب جای بار به ۱۶۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. کف صندوق عقب پایینتر آورده شده و در عقب نسبت به مدل استیشن بازتر می‌شود و به همین سبب جا به جا کردن بارهای بزرگ راحت‌تر است. در عقب با موتور الکتریکی باز و بسته می‌شود و داخل جای بار با چراغ‌های ال‌ائی‌دی نورپردازی شده است.

ب ام و سری ۳ جی‌تی را معرفی کرد

شباهت بین سری ۳ جی‌تی و سری ۵ جی‌تی بسیار است. از جمله شیب عقب خودرو و پنجره‌های بدون قاب بدون تغییر از سری ۵ گرفته شده است. اما به طور کلی در طراحی سری ۳ جی‌تی ظرافت بیشتری دیده می‌شود و ماشین در مقایسه با سری ۳ سدان و استیشن پیچیده‌تر به نظر می‌رسد.

در داخل موقعیت راننده ۵۹ میلی‌متر بالاتر از مدل سدان و استیشن است و همین دید جاده را بهتر می‌کند و صندلی‌های عقب برای سه بزرگسال جای راحت دارد.

ب ام و خودرو را با پنج موتور به بازار عرضه می‌کند. قوی‌ترین موتور شش سیلندر با حجم سه لیتر و قدرت ۳۰۶ اسب بخار است. شتاب صفر تا صد خودرو با این موتور ۵.۷ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف ماشین با این موتور ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است و موتور ۱۸۸ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند.

ب ام و سری ۳ جی‌تی را معرفی کرد

یک موتور چهار سیلندر دو لیتری هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. قدرت این موتور ۲۴۵ اسب بخار است، شتابش ۶.۱ ثانیه و حداکثر سرعت خودرو با آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. مصرف این موتور به مراتب کمتر و ۶.۱ لیتر در صد کیلومتر است و تولید دی‌اکسید کربن آن هم ۱۵۶ گرم است.

ضعیفترین موتور بنزینی چهار سیلندر با حجم دولیتر و قدرت ۱۸۴ اسب بخار است و دو موتور دیزل با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و ۱۴۳ اسب بخار هم برای بازار اروپا در نظر گرفته شده است.

خودرو از خرداد ماه سال آینده با حداقل قیمت ۳۶ هزار و ۱۵۰ یورو (در آلمان) به بازارهای اروپا و آمریکا عرضه خواهد شد.

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | ب ام و | سری ۳ | سری ۳ جی‌تی | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۰۸
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.