تاج: تهدید کردیم از لیگ قهرمانان کنار می کشیم /قرار شد غرب آسیا برای خودش بازی کند و شرق برای خودش

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – مهدی تاج می گوید در نشستی با حضور کشورهای عربی و ازبکستان توانستند گام های بلندی در راه حل مشکل تقویم فوتبال آسیا بردارند. اینکه قرار است کارلوس کروش برای اعضای هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نکوهش تقویم فعلی فوتبال آسیا سخن بگوید.

مهدی تاج ، رئیس سازمان لیگ برتر در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین به تشریح نشست ویژه اش با اعضای سازمان لیگ فدراسیون های کشورهای غرب آسیا سخن می گوید. او از جلسه ای مهم می گوید که به صورت جلسه ای مهم ختم شده است. تاج دربارهٔ حاضرین در جلسه می گوید:«غیر از ما ، امارات ، قطر ، عربستان ، عمان ،کویت ، بحرین ، اردن ، عراق و ازبکستان هم حضور داشتند. جلسه مهمی بود که دو عضو اصلی هیات اجرایی فدراسیون فوتبال آسیا هم جلسه را نظارت می کردند. بحث اصلی ما دربارهٔ این مشکلاتی بود که تقویم لیگ قهرمانان آسیا برای مان ایجاد می کند.»

البته جالب اینجاست که که حتی کشورهای عربی هم بسیار موافق تغییر تقویم بازی ها نیستند. تاج در این باره می گوید:« کشورهای عربی بسیار حساس بودند که بازی های شان را قبل از آغاز ماه رمضان نمی توانند برگزار کنند. عربستانی ها می گفتند لیگ شان در ایام حج باید تعطیل شود. ازبک ها مشکل سرمای هوای زمستانی را داشتند. خلاصه هر کدام شان مشکلاتی داشتند اما در مجموع قبول کردند برنامه کنونی دارد به فوتبال غرب آسیا لطمه می زند و فقط به نفع شرقی هاست. »

این گروه فدراسیون ها البته در بیانیه پایانی شان تصمیماتی هم گرفتند که روز ۵ آذر قرار است در جلسه هیات اجرایی کنفدراسیون برایش تصمیم گیری شود:« قرار شد تا تصمیم این بار فقط یک تصمیم یکساله باشد.  در سال ۲۰۲۴ برای ۴ سال آینده بازی ها برنامه ریزی شود. قرار است تا بازی ها از این پس به شکلی باشد تا تیم های غرب و تیم های شرق تا مرحله فینال به هم نخورند و در نهایت بازی فینال غرب آسیا با فینال شرق آسیا برگزار شود. ژاپنی ها می خواهند بازی ها به شکلی باشد که هزینه تیم های مهمان با خودشان باشد که این اتفاق هم رای نیاورد. »

و البته مهمترین مصوبه اعضاء ، تصمیم گیری برای برگزاری نشست اعضای هیات اجرایی با کارلوس کروش است. کارلوس قرار است در نشستی در جده برای اعضای هیات اجرایی سخنرانی کند. تاج در این باره می گوید:« قرار شد تا کروش به عنوان سخنران در جمع اعضای هیات اجرایی سخنرانی کند و توضیح دهد این برنامه فعلی بازی ها چه آسیب هایی به لیگ های غرب آسیا زده است. همه از این نشست استقبال کردند و دکتر ابراهیم حافظ به ما گفت از این حضور مربی تیم ملی ایران استقبال می کند.»

البته تاج گلایه هایی طویل دارد از برخورد رسانه ها با امتیازهایی که فوتبال ایران از ورزشگاه ها گرفته است:« خدا را شکر ما با ۹۰۸ امتیاز به دومین لیگ آسیا بدل شده ایم. البته کلی غضنفر در همین جا داریم که مدام ما را تمسخر کنند. واقعا این برخوردها خوب نیست. البته من هم مثل شاهین رحمانی قبول دارم که استادیوم های ما اگرچه ۱۵ تای شان به درجه الف رسیدند و امتیاز ایران را بالا بردند اما امتیازشان در کف امتیاز ها قرار دارد. با این وجود ما توانستیم از مشکلی که همه ساله امتیازهای مان را می پراند امتیاز بگیریم. این خوب است و باید تلاش کنیم استانداردهای مان را افزایش بدهیم. ورزشگاه های تختی ، دستگردی ، غدیر اهواز و دو استادیوم رشت با تلاش شبانه روزی به استاندارد رسیدند. کلی برای شان هزینه کردیم. حالا امتیازش را گرفتیم. ابراهیم حافظ از ما برای این پیشرفت تشکر کرد درحالی که در همین کشور امارات ، قطری ها و اماراتی ها با هم دعوا داشتند سر نیم امتیاز که سبب شده امارات بالاتر از قطر قرار بگیرد . همدیگر را به رشوه دادن متهم می کردند ولی ما بدون حرف و حذیث امتیازهای مان را گرفتیم. بله من هم قبول دارم باید بهتر شویم اما بعضی از این روزنامه ها هرچه دلشان می خواهد می نویسند و خستگی در دل آدم می ماند. بی آنکه اصلا بدانند چه اتفاقی افتاده است. البته من هم مثل رحمانی موافقم که باید استانداردها را گسترش بدهیم و این افزایش امتیاز گول مان نزند. ولی کاش همه مثل او دلسوز باشند.»

او دربارهٔ جلسه با کروش و اینکه می گویند ناراضی بوده هم گفت:« این طور نیست. من در این نشست به کروش گفتم در امارات چه قبل و او هم از اینکه آسیایی ها پی به حرف هایش بردند استقبال کرد . البته ما در امارات اعضا را تهدید کردیم اگر بازی های مرحله دوم لیگ قهرمانان تغییر نکند ، تیم های مان به سبب حمایت از تیم ملی از بازی ها انصراف می دهند . ما اول سفت ایستادیم و سهمیه مان را گرفتیم و بعد حالا با قدرت حرف می زنیم که بدانند برای مان فوتبال ملی مان در اوج اهمیت قرار دارد. مطمئنم که تیم های لیگی مان هم از این تصمیم فوتبال ایران در صورت لزوم دفاع می کنند چون همه ما ملی فکر می کنیم.»

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.