تارت پیاز


مواد لازم


برای ۶ نفر



آرد – ۲۵۰ گرم



کره – ۱۲۵ گرم (یا روغن جامد ۱۰۰ گرم)



زرده تخم مرغ – ۱ عدد



نمک به قدر کافی



شیر یا آب – نصف لیوان معمولی




نکته : برای تهیه تارت پیاز یک قالب فلزی کم عمق لازم است.




مواد داخل تارت



پیاز متوسط – ۴ تا ۵ عدد



روغن مایغ – ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری



فلفل قرمز کوبیده – ۱ قاشق غذا خوری



پنیر امنتال یا گریور – ۳۰۰ گرم



تخم مرغ – ۲ عدد



شیر – نصف لیوان



خامه – ۱۲۵ گرم



خردل – یک قاشق مربا خوری


نمک به اندازه کافی


تارت پیاز


تارت پیاز




طرز تهیه



آرد را در ظرف گودی می ریزیم . نصف لیوان شیر را با کمی نمک و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط می کنیم و میان آرد می ریزیم و به هم می زنیم تا آرد مرطوب شود. کره را کمی گرم می کنیم تا نرم شود ، بعد آن را تکه تکه نموده با آرد مخلوط می کنیم ، بطوری که تمام مواد مخلوط شود و کمی چسبندگی پیدا کند. بعد آن را مالش می دهیم و روی آن را می پوشانیم تا یکی دو ساعت بماند .



قالب را کمی چرب می کنیم . خمیر را با نورد به شکل قالب باز می کنیم ، به طوری که خمیر کف و دیواره قالب را بپوشاند ، سطح خمیر را به وسیله چنگال در چند نقطه سوراخ می کنیم تا پف نکند.



فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم و قالب خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می دهیم تا نان کمی برشته شود . پیاز را به شکل خلال خرد کرده با کره کمی سرخ می نمائیم. قدر نمک و پاپریکا به پیاز سرخ کرده می زنیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم و چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده در آن را می بندیم تا پیاز نرم و آب آن کاملا گرفته شود .



پیاز را روی تارت می ریزیم و با پشت قاشق آن را صاف می کنیم . دو عدد تخم مرغ را در ظرفی می شکنیم و کمی نمک و فلفل و خردل به آن می زنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم.



خامه را روی این تخم مرغ می ریزیم و به هم میزنیم . مخلوط به دست آمده را روی پیاز می ریزیم ، پنیر را رنده می کنیم و روی مواد می پاشیم وتارت را به مدت نیم ساعت در بالاترین پنجره فر که قبلا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم شده قرار می دهیم .



اگر بخواهیم تارت پیاز را کاملا داغ سرو کنیم ، می توانیم آن را در ظرف نسوز تهیه نموده با همان ظرف سر میز ببریم.این تارت سوئیسی می باشد.


غذاهای فرنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.