تاکنون طرحی برای استیضاح سه وزیر کشاورزی، کشور و تعاون امضا نشده است

‘جواد جهانگیرزاده’ روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا تصریح کرد: زمزمه هایی در مجلس در مورد استیضاح سه وزیر یاد شده مطرح است اما تاکنون هیچ طرحی در این باره امضا نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که چرا زمزمه های استیضاح این سه وزیر مطرح است، اظهار داشت: نارضایتی کشاورزان، باغداران، دامداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ویژه در بحث توزیع نهاده های کشاورزی و قیمت لبنیات از جمله شیر از دلایل مطرح در میان نمایندگان برای استیضاح ‘صادق خلیلیان’ وزیر جهاد کشاورزی است.

این عضو هیات رییسه مجلس گفت: زمزمه استیضاح ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بواسطه تداوم انتصاب ‘سعید مرتضوی’ در صندوق تامین اجتماعی مطرح است.

جهانگیرزاده اضافه کرد: همچنین زمزمه استیضاح وزیر کشور در میان نمایندگان مطرح است که اطلاع کافی از دلایل آن ندارم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در مورد استیضاح وزیران جهاد کشاورزی و کشور طرحی به امضای نمایندگان رسیده است؟ گفت: خیر تاکنون هیچ طرحی به امضای نمایندگان نرسیده است و فقط زمزمه هایی در این باره مطرح بوده که البته در مورد وزیر کشور این زمزمه ها را جدی تلقی نمی کنم.

عضو هیات رییسه مجلس در پاسخ به این سووال که در مورد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز آیا نمایندگان مجلس نهم قرار است همان طرح استیضاح را که در مجلس هشتم مطرح بود، ارائه کنند؟ گفت: در این زمینه نیز تاکنون طرحی به هیات رییسه مجلس ارائه نشده اما نامه استیضاح نمایندگان مجلس هشتم به قوت خود باقی است و هر زمان که بخواهند می توانند آن را ارائه کنند.

جهانگیرزاده در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که آیا مطرح شدن زمزمه های استیضاح این سه وزیر در آستانه فعالیت مجلس نهم با بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس مبنی بر همکاری و تعامل با دولت مغایر نیست؟ گفت: آنچه بیان شده، صرفا زمزمه است و تا عملی شدن و نیز اعلام وصول آن به هیات رییسه مجلس، طول خواهد کشید و حتی ممکن است در میانه راه مطرح نیز نشود.

*** سه وزیر در مجلس حضور می یابند

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره دستور کار نشست های علنی مجلس در هفته آینده گفت: مجلس هفته آینده، هفته پرکاری را خواهد داشت و سه وزیر نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش در مجلس حضور خواهند یافت.

به گفته وی، رستم قاسمی وزیر نفت، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش به منظور ارائه گزارش عملکرد و نیز بررسی میزان آسیب پذیری این حوزه ها و مسایل مربوط در مجلس حضور می یابند.

*** حضور رییس دیوان محاسبات در مجلس

جهانگیرزاده اظهار داشت: ‘عبدالرضا رحمانی فضلی’ رییس دیوان محاسبات نیز برای ارائه گزارش عملکرد چهار ساله و نیز ظرفیت های موجود این دیوان و پیشنهادها درباره آینده این دیوان در نشست علنی مجلس حضور خواهد یافت.

*** تغییر عنوان کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین تغییر نام کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

نماینده ارومیه تصریح کرد: این کمیسیون قرار است به دلیل نامگذاری سال ۹۱ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال ‘تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ به کمیسیون ‘حمایت از تولید ملی و نظارت برای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی’ تغییر نام یابد.

***طرحی درباره ایام کار نمایندگان مجلس

جهانگیرزاده همچنین گفت: طرحی یک فوریتی با امضای ۲۵ نماینده مجلس در مورد تغییر ماده ۸۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره ایام کار نمایندگان مجلس تهیه شده است که در دستور کار نمایندگان مجلس، قرار می گیرد.

*** اعتبارنامه ۶ منتخب مجلس نهم

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره اعتبارنامه های ۶ نماینده مجلس شامل احمد توکلی، زهره طبیب زاده و حسین نجابت منتخبان مردم تهران در مجلس نهم ، حبیب الله برومند منتخب پارس آباد و مغان، سید مهدی موسوی نژاد منتخب دشستان، علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه و حامد قادرمزی منتخب مردم قروه در صورت ارائه گزارش کمیسیون تحقیق، در نشست های علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

سیام**۱۵۷۲**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۲۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.