تایلند قهرمان شد؛ ایران به مقام نایب قهرمانی دست یافت

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، در پایان این رقابت ها، تیم تایلند با کسب ۶ مدال طلا به مقام قهرمانی رسید و موی تای کاران ایران که با دو تیم خلیج فارس و تیم ملی رو در روی حریفان قرار گرفته بودند با ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۷ برنز، مقام نایب قهرمانی را به خود اختصاص دادند.

تیم فرانسه نیز با کسب ۲ مدال طلا در رده سوم مسابقه های بین المللی موی تای جام ریاست جمهوری قرار گرفت.

در بخش انفرادی این رقابت ها و در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، ‘الکساندر ساوین’ از روسیه با شکست ‘کامل مزاتنی’

از الجزایر به مدال طلا دست یافت و ‘فرامرز دیناروند’ از تیم خلیج فارس و ‘یوسف محرابی’ از تیم ملی ایران به طور مشترک صاحب مدال برنز شدند.

در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم، ‘کادا اوماما’ از فرانسه به مقام قهرمانی رسید، ‘رابرت توماس’ از کانادا دوم شد و ‘دوردیشف’ از قزاقستان و ‘علی افضلی’ از تیم ملی ایران نیز مقام سوم مشترک را کسب کردند.

در وزن منهای ۸۶ کیلوگرم، ‘جی جو فیلیپه’ از فرانسه با برتری مقابل ‘رف گارد’ از آمریکا به مدال طلا دست یافت و ‘فرشاد روح خدایی’ از تیم خلیج فارس و ‘استفان جیمز’ از استرالیا به طور مشترک صاحب مدال برنز شدند.

در وزن منهای ۹۱ کیلوگرم، ‘جعفر احمدی’ از ایران به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه مچ دست در دیدار نهایی مقابل ‘فرانس گریچ’ از فرانسه حاضر نشد و به مدال نقره قناعت کرد و ‘آفوا آلفاتی’ از نیوزیلند و ‘مومینویچ’ از بوسنی و هرزگوین به مدال برنز مشترک رسیدند.

همچنین در وزن به علاوه ۹۱ کیلوگرم، ‘عباس آستارکی’ از تیم خلیج فارس با قبول شکست مقابل ‘تاش گولادوف’ از ازبکستان صاحب مدال نقره شد و مدال برنز مشترک نیز به ‘دامانی سیفوسیتو’ از آفریقای جنوبی و ‘ماگمد رسول اف’ از روسیه رسید.

شایان ذکر است، در آیین اختتامیه و اهدای مدال این رقابت ها که امشب (سه شنبه) با حضور ‘حمید بقایی’ معاون اجرایی رییس جمهوری در سالن ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد،‌ ‘جعفر احمدی’ موی تای کار وزن منهای ۷۱ کیلوگرم ایران به عنوان ورزشکار اخلاق رقابت ها برگزیده شد.

همچنین لوح یادبود پادشاه تایلند توسط دبیرکل فدراسیون بین المللی موی تای به ‘حمید بقایی’ معاون رییس جمهوری ایران اهدا شد و کمربند پهلوانی مسابقات نیز توسط ‘حمید بقایی’ به ‘مجید رازانی’ تنها دارنده مدال طلای کلاس ‘آ’ جهانی موتای تعلق گرفت.

۷۵۳۷ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۲۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.