تبعیض بین دانشگاه‌ها در ارایه طرح‌های برون دانشگاهی

تبعیض بین دانشگاه‌ها در ارایه طرح‌های برون دانشگاهی

رییس دانشگاه آزاد ماهشهر راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی در این دانشگاه را از مهم‌ترین اقدامات سال تحصیلی جدید عنوان کرد.

حسین محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار‌ کرد: کارگاه‌هایی جهت تهیه و ساخت وسایل موردنیاز آزمایشگاهی و کارگاهی توسط اعضای هیات‌علمی و دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی این کارگاه می‌توانیم وسایل مورد نیاز دانشگاه‌های اطراف شهر را هم تهیه کنیم، افزود: این کارگاه‌ها یک نوع درآمد‌زایی برای دانشگاه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر گفت: پروژه توسعه فضای سبز، نصب سردرب جدید دانشگاه، احداث استخر، خاک‌ریزی محوطه دانشگاه و احداث پارکینگ از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دانشگاه در سال ۹۱ است.

محمدیان با بیان این‌که هرم اعضای هیات‌ علمی دانشگاه در سال جاری بهبود می‌یابد، ادامه‌ داد: با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی امسال دانشگاه اعضای هیات‌علمی دارای مدرک دکتری و دانشجوی دکتری را جذب می‌کند.

وی توضیح داد: ‌توسعه‌ گرایش‌های رشته‌های مهندسی شیمی و شیمی در مقطع کارشناسی ارشد در برنامه کاری دانشگاه قرار دارد. همچنین دانشگاه پیگیر دریافت مجوز جهت راه‌اندازی مقطع کارشناسی‌ارشد رشته‌های معماری و مکانیک است.

رییس دانشگاه آزاد ماهشهر گفت: با توجه به پتانسیل موجود در دانشگاه توانستیم در قالب طرح‌های برون دانشگاهی، به میزان یک میلیارد تومان قرارداد منعقد کنیم.

محمدیان با انتقاد از اینکه صنعت استان در ارایه طرح‌های برون دانشگاهی به دانشگاه‌ها، تعبیض قائل می‌شود، گفت: دانشگاه‌های وابسته به صنعت و دولتی در اولویت ارایه طرح‌های برون دانشگاهی قرار داده می‌شوند. این کار باعث می‌شود پروپزال‌ها در رقابت سالم قرار نگیرند؛ باید با توجه به پتانسیل و اعضای هیات‌علمی موجود در دانشگاه‌ها طرح‌ها را واگذار کرد و انگیزه و فرصت را از سایر دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های برون دانشگاهی نگرفت.

وی افزود: راه‌اندازی بسیج اساتید در دانشگاه از دیگر برنامه‌های اجرایی در سال تحصیلی جدید است.

تبعیض بین دانشگاه‌ها

 

ارایه طرح‌

 

برون دانشگاهی


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.