تجمع دانشجویان در دانشگاه کابل

۳۱اردیبهشت،

bbc-55.jpg

ده‌ها دانشجوی دانشگاه کابل در اعتراض به «رفتارهای تبعیض‌آمیز قومی قبیله‌ای» بعضی استادان در این دانشگاه، تجمع کردند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معترضان با تجمع در برابر ساختمان پارلمان افغانستان مدعی شده‌اند که این اساتید مانع پیشرفت تحصیلی گروه‌هایی از دانشجویان می‎شوند.

«حمیدالله محمدی»، یکی از معترضان گفت: ما خواستار برکناری این دو نفر هستیم و تا رسیدن به این خواست خود به تجمع‌مان ادامه می‎دهیم.

وی افزود: دانشجویان حدود یک ماه قبل، این مشکل را با وزارت تحصیلات عالی و نمایندگان شورای ملی در میان گذاشته و خواستار حل منطقی آن شده‎اند اما این مسئولان توجهی نکردند و اکنون راه دیگری به غیر از تجمع و اعتراض نمانده است.

«علی‎ محمد مبلغ»، یکی‌دیگر از معترضان با اشاره به این که حدود یک ماه قبل نیز تعدادی از دانشجویان این دانشکده دست به اعتراض زده بودند، گفت: وزیر تحصیلات عالی به ما وعده داده بود که شما به کلاس‎های درستان بازگردید و ما مشکل را حل می‎کنیم اما تاکنون این امر تحقق نیافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، در مقابل «عبدالرئوف گوهری» معاون امور دانشجویان دانشگاه کابل گفت: تحقیقات صورت گرفته و خواست‌های دانشجویان تا حد امکان برآورده شده اما آنها همچنان معترض می باشند.

تعدادی از نمایندگان شورای ملی هم امروز با حضور در محل تجمع دانشجویان، در صدد میانجیگری میان دانشجویان و وزارت آموزش‌ عالی برای حل این مشکل بودند اما تلاش‎های آنها ظاهرا تاکنون به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.