تحکیم همکاری دوستانه ایران و مالزی نقش مهمی در وحدت میان جهان اسلام دارد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی’تان سری امین حاجی مولیا’ رئیس مجلس نمایندگان مالزی بعد از ظهر امروز دوشنبه در حاشیه برگزاری دومین مجمع نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه برای آموزش، با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط فیمابین ایران و مالزی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای تقویت و تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و مالزی در زمینه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی استقبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه دو کشور افزود: تحکیم همکاری‌های دوستانه دو کشور نقش مهمی در ارتقا و تحکیم همبستگی و وحدت میان جهان اسلام خواهد داشت.

لاریجانی تحریم‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلایم ایران را نشانه عدم علاقه قدرت‌های جهانی به پیشرفت‌های کشورمان دانست و گفت: قدرت‌های جهان هیچ‌گاه دلسوز کشورهای اسلامی نبوده و با دخالت در امور کشورها سعی دارند تا از پیشرفت‌های اقتصادی، تکنولوژی و عملی آنها جلوگیری کند.

در ادامه این دیدار تان سری امین حاجی مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی با ابراز خرسندی توسعه گسترش روابط دو کشور گفت:‌ مردم و مقامات سیاسی و پارلمانی مالزی از ارتقا سطح روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان مالزی و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

وی برگزاری دومین نشست مجمع نمایندگان مجالس آسیا و اقیانوسیه برای آموزش در تهران را فرصتی برای هم اندیشی کشورهای منطقه در امر آموزش دانست و افزود: باید کشورهای منطقه با تبادل تجربیات خود در امر آموزش و ارتقا و سطح دانش و آموزش عمومی و از میان بردن نابرابری‌های موجود در این زمینه تلاش کنند

سیام/۹۱۲۱ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۵۱۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.