تداوم کاهش فروش خودرو در هند

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 تداوم کاهش فروش خودرو در هند

تداوم کاهش فروش خودرو در هند

فروش سالانه خودروهای سواری در هند در سال گذشته میلادی درپی رکود اقتصادی این کشور، کاهش یافت.

به گزارش ممتازنیوز، انجمن خودروسازان هند اعلام کرد: پیش بینی می شود سیر نزولی فروش خودروهای سواری در شش ماه آتی سال ۲۰۲۴ نیز با تداوم رکود اقتصادی در این کشور ادامه داشته باشد.
انجمن خودروسازان هند با انتشار آماری افزوده است: فروش سالانه خودروهای سواری در هند در طول سال ۲۰۲۴، با ۶/۹ درصد کاهش در مقایسه با سال قبل از آن، به یک میلیون ۸۰۷ هزار دستگاه رسید.
این منبع اضافه کرد: در سال گذشته میلادی جمعا یک میلیون ۹۹۸ هزار دستگاه خودروی سواری در هند فروخته شد.
آمار و ارقام ارایه شده حاکی از آن است که صنایع خودروسازی هند در طول سال ۲۰۲۴ برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ تاکنون سیر نزولی طی کرده است.
ویشنو ماتهور دبیرکل انجمن خودروسازان هند گفت: ما هم اکنون شاهد بدترین وضعیت برای صنعت خودروسازی هستیم و این صنعت با مشکلات متعددی از قبیل نرخ بالای تورم، افزایش قیمت ها و یک نظام نامطلوب نرخ بهره مواجه است.
ˈماتهور گفت که صنعت خودروسازی در هند تنها در بخش خودروهای سواری با مشکل مواجهه نیست و بخش هایی چون خودروهای تجاری در اثر فقدان فعالیت های معدنکاوی و توقف طرح های زیربنایی آسیب دیده اند.
موتورسیکلت تنها بخشی از صنعت خودروسازی در هند است که در طول سال ۲۰۲۴ رشد داشته است بطوری که تعداد موتورسیکلت های فروخته شده در این کشور در این سال با ۴ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل از آن، به یک میلیون ۴۳۵ هزار دستگاه رسید.
به گزارش ایرنا، انجمن خودروسازان هند بر این باور است که صنعت خودروسازی این کشور به احتمال زیاد بعد از برگزاری امسال انتخابات مجلس نمایندگان هند (لوک سابها)، رونق فعالیت و بازار خود را بدست خواهد آورد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.