تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیازمند عزم ملی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

isna-7-53.jpg

مدیر مؤسسه نورالثقلین با بیان این‌که «تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیازمند عزم ملی است» گفت: نهادهای حکومتی با ایجاد مشوق‌ها و زمینه‌های تشویقی در جهتی توسعه فرهنگ حفظ قرآن می‌توانند گام‌های مؤثری بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با بیان این‌که «همه دستگا‌ه‌ها باید در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن ایفای نقش نمایند» گفت: برای عمل نمودن به فرمایش رهبری درخصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن قاعدتاً نیارمند فعالیت در عرصه ملی هستیم.

وی اضافه نمود: همه وزارتخانه‌هایی که می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند باید وارد عرصه و میدان شوند و با برنامه‌ریزی و تلاش گسترده این فرمایش معظم‌له را تحقق بخشند.

این عضو ستاد عالی مسابقات قرآن کشور گفت: آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی، وزارت آموزش عالی در بخش دانشجویی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخش فرهنگ‌سازی عمومی می‌توانند فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهند.

حاج‌ابوالقاسم ادامه داد: همچنین نهادهای دیگر کشور با ایجاد مشوق‌هایی برای حافظان می‌توانند ابتدا با فرهنگ‌سازی برای زیر مجموعه‌های خود در این جهت گام بردارند و در مرحله بعد نیز فعالیت‌ها و سیاست‌های تشویقی خاصی را برای سایران در عرصه فرهنگ‌سازی تربیت ۱۰ میلیون حافظ به اجرا در آورند.

وی به نقش سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره و اضافه نمود: تاکنون بیشترین نقش را در این زمینه سازمان اوقاف داشته و مؤسسه جامعه‌القرآن‌الکریم نیز با بیش از ۹۰۰ شعبه در سراسر کشور و با حمایت‌های صورت گرفته نقش مؤثری داشته است.

مدیر مؤسسه نورالثقلین افزود: سازمان اوقاف باید به سمتی حرکت کند که واقفان، موقوفات خود را، مخصوص فعالیت‌های قرآنی قرار دهند و همان طور که برای دیگر فعالیت‌ها بها می‌کنند در این راه نیز بها نمایند.

حاج‌ابوالقاسم با بیان این‌که «بعضی از کشورها در زمینه حفظ قرآن فضاسازی خوب و مطلوبی را انجام داده‌اند» گفت: به‌عنوان مثال در کشور سودان استخدام کشوری با ارائه مدرک قرآنی صورت می‌گیرد و حتی تعدادی دیگر از کشورها یکی از شرایط ریاست جمهوری خود را حافظ قرآن بودن قرار داده‌اند و این موضوع می‌تواند در موارد مشابه برای ما نیز برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.