ترجمه کتاب اهدایی مشاور یونسکو در ایران

رئیس هیات مدیره انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران گفت :مقرر شده است به زودی دو کتابی را هم که مشاور یونسکو در سفر به ایران به ما اهدا کرد با عنوان «Cave minerals of the worlds» و «Cave Geology» …

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جواد نظام دوست با اشاره به همکاری‌های انجمن با کمیته طبیعت‌گردی اشاره کرد و افزود: قرار است نخستین اطلس غارهای ایران به دو زبان با همکاری این اداره کل منتشر شود.

وی ادامه داد:  قرار شده است در کارگاهی آموزشی کارشناسان طبیعت‌گردی با ساختار و نحوه تشکیل غارها توسط چهار دانشمند زمین‌شناسی و غارشناسی آشنا شوند.

نظامدوست درباره کتاب‌های مربوط به غارنوردی اظهار داشت: به طور کل ۹ کتاب غارنوردی در ایران وجود دارد که شامل چهار ترجمه و پنج تالیف است.

رییس هیات‌مدیره انجمن غارنوردان و غارشناسان ایران افزود:مقرر شده است به زودی دو کتابی را هم که مشاور یونسکو در سفر به ایران به ما اهدا کرد با عنوان «Cave minerals of the worlds» و «Cave Geology» ترجمه شود.

وی همچنین به علاقمندی در برخی از دانشگاه‌های کشور به موضوع غارشناسی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی از دانشگاه‌های کشور به حوزه غارشناسی وارد شده‌اند.

نظامدوست در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه شیراز تمایل خود را برای اختصاص دو واحد نقشه‌برداری غار در دپارتمان زمین‌شناسی اعلام کرده است و دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز تمایل دارد کارگاه هم‌اندیشی ورود به داخل غارها را برپا کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.