ترکان: طرح تردد بدون ویزای ایرانیان دارای همسر خارجی به رئیس جمهور ارائه می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

در خدمت‌رسانی به هموطنان مقیم خارج گزینشی عمل نمی‌کنیم/

مشاور رئیس جمهور و سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، گفت: با توجه به مشکل ایرانیان خارج از کشور که همسران غیر ایرانی دارند، طرحی برای تردد بدون مانع و بدون نیاز به ویزا برای آنان در دست تهیه است که تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، اکبر ترکان ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در شورای عالی ایرانیان، با اشاره به اهمیت و نقش ایرانیان مقیم خارج از کشور، اظهار داشت: رئیس جمهور مهلت دو ماهه‌ای را برای بررسی وضعیت و جایگاه شورا مشخص کردند که با توجه به اهمیت موضوع و پیچیدگی و گستره فعالیت‌های شورای عالی، احتمال طولانی شدن فرایند بررسی وجود دارد.

ترکان، با تاکید بر ضرورت حفظ هویت ایرانی هموطنان مقیم خارج از کشور، گفت: هدف و ماموریت ما خدمت رسانی به هموطنان مقیم است و طبعاً در این فرایند مخاطب را گزینش نمی‌کنیم، بلکه به دنبال گشودن گره‌ای از مشکلات آنان هستیم. خدمات باید برای همه و بدون تبعیض ارائه شود.

ترکان، با اشاره به موضوعات متنوع مرتبط با ایرانیان خارج از کشور، به اهمیت و ظرفیت زبان فارسی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و تصریح کرد: لازم است تمام همت و ظرفیت خود را برای گسترش فرهنگ، هنر و زبان فارسی به کار بندیم و نگذاریم هویت ایرانیان مقیم خارج از کشور کمرنگ شود.

براساس این خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای عالی امور ایرانیان خارج؛ وی افزود: با توجه به مشکل ایرانیان خارج از کشور که همسران غیر ایرانی دارند، طرحی برای تردد بدون مانع و بدون نیاز به ویزا برای آنان در دست تهیه است که تقدیم رئیس جمهوری خواهد شد.

ترکان، با اشاره به حضور دانشمندان و متخصصان ایرانی در خارج بویژه در دانش‌های برتر و فناوری‌های نوین، بر ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها در راستای خدمت به هموطنان و توسعه بخش‌های مربوط تاکید کرد.

مشاور رئیس جمهوری و سرپرست شورای عالی ایرانیان، با یادآوری ضرورت رسیدگی به مشکلات هموطنان گفت: تا بررسی کارشناسی موضوع و ارائه گزارش نهایی به ریاست جمهوری، نباید وقفه ای در روند خدمات جاری به هموطنان بوجود آید.

همچنین در این جلسه، سید جواد قوام شهیدی قائم مقام شورای عالی و سرپرست دبیرخانه شورا طی سخنانی با اشاره به جایگاه و اهمیت شورا، گفت: با بررسی پیدایش این نهاد از ابتدا تا کنون، شاهد روندی صعودی در فعالیت‌ها، ساختار و جایگاه شورا هستیم، به گونه‌ای که این شورا طی سال‌های قبل از یک دفتر در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تا سطح شورای عالی ارتقاء داشته که مبین اهمیت ایرانیان خارج از کشور است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه از فعالیت شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور حاکی از گستردگی و تنوع مسائل ایرانیان و ظرفیت‌های فراوان و چشمگیر در بخش‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که ارائه طرح کارشناسی برای ساماندهی و مدیریت صحیح بهره گیری از این فرصت‌های ارزشمند، نیازمند زمان مناسب و بررسی دقیق تر است.

قوام شهیدی افزود: به نظر می‌رسد باید تلاش‌ها معطوف به تحرک جدی و درخور نیازهای ایرانیان خارج از کشور باشد تا با پیشنهاد اصلاحات لازم در ساختار این شورا، دولت تدبیر و امید را در دستیابی به وعده‌های داده شده و اهداف خود یاری رسانیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.