ترکیه عقب نشینی کرد

روزنامه لبنانی ˈالاخبارˈ نوشت: در مذاکرات ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه و ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهور ایران در ˈباکوˈ، نخست وزیر ترکیه موافقت خود را بر ادامه گفت‌وگوها برای حل بحران سوریه با وجود ابقای ریاست ˈبشار اسدˈ رییس جمهور سوریه اعلام کرده است.
روزنامه لبنانی ˈالاخبارˈ روز شنبه با اشاره به گفت وگوهای دو جانبه اخیر میان ایران و ترکیه درخصوص حل بحران سوریه نوشت: این اعلام موافقت در واقع از روی اظهار حس دوستی و محبت ترکیه به اسد نیست بلکه به عنوان تنها فرصت باقی مانده برای ترک ها و بسنده کردن به قبول حداقل فرصت ها به رغم وجود برخی مشکلات است.

الاخبار با اشاره به هدف اردوغان از تن دادن به چنین پیشنهادی نوشت: اردوغان با امید فراهم کردن مقدمات پیمان طایف دیگری( که به جنگ های داخلی لبنان پایان داد) ولی این بار از نوع سوری، قبل از اجرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به چنین پیشنهادی راضی شده است.

الاخبار تأکید کرد: ترک ها به خوبی می دانند که پیشنهاد اخیر ایران تنها راه باقی مانده برای پایان دادن به بحران سوریه در شرایط فعلی منطقه است؛ به ویژه آنکه این پیشنهاد از حمایت کشورهای روسیه و چین نیز برخوردار است.

روزنامه لبنانی با اشاره به گذشت بیش از یک سال و اندی از شروع بحران سوریه و تأکید روسیه و ایران بر برکنار نشدن بشار اسد ادامه داد: اینک بیش بینی های آمریکایی و غربی در مورد سقوط اسد به علت مقاومت داخلی نظام سوریه و وضع خطوط قرمز کشورهای روسیه ،چین و ایران با هدف جلوگیری از برپاشدن آشوب و بی نطمی در منطقه، درست از آب در نیامده است.

الاخبار نوشت: واشنطن مسئله مدیریت بحران منطقه را به ترکیه واگذار کرده و کشورهای قطر و عربستان را تنها مسئول تأمین حمایت مالی و نظامی گروههای مسلح سوریه با هدف ضربه به نظام اسد کرده است.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.