تزریق نقدینگی برای ادامه حیات خودروسازان ضروری است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه تزریق نقدینگی برای ادامه حیات خودروسازان ضروری است.گفت:بانک‌های خصوصی مانند زالو به جان تولیدکنندگان افتاده‌اند و تولید را به سمت رکود هدایت می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی – روح الله عباسپور در گفت و گو با خانه ملت، درباره ضرورت تزریق نقدینگی به صنعت خودروسازی اظهار داشت: با توجه به تحریم ورود قطعات خودرو به داخل و شرایط بد اقتصادی قطعه سازان، پرداخت تسهیلات به خودروسازان به منظور تسویه بدهی آنان به قطعه سازان ضروری است.
نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی‌افزود: خودروسازان یا با دریافت تسهیلات و یا فروش سهامشان بهتر است که طلب قطعه سازان را بپردازند تا در آینده در تولید خودرو دچار مشکل نشوند.
وی ادامه داد: اکنون در دنیا برای نجات صنایع از رکود کمک‌های بلاعوض اعطا می‌شود، این در حالی است که با وجود مشکلات پیش روی تولیدکنندگان ایرانی در اثر افزایش نرخ ارز، برخی مسائل برون‌مرزی، مسائل ناشی از اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت انرژی سود تسهیلات بسیار بالا است.
عباسپور با بیان اینکه بانک‌های خصوصی مانند زالو به جان تولیدکنندگان افتاده‌اند اظهار داشت:بانک‌های خصوصی، تولید را به سمت رکود هدایت می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ادغام وزارت صنایع و بازرگانی گفت:ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی کار اشتباهی بوده و بهتر است این وزارتخانه‌ها از یکدیگر جدا شوند.
نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس با بیان اینکه صنعت خودرو در رسیدن به استانداردهای جهانی تلاش نسبی را داشته اما تاکنون در این زمینه موفقیت کاملی حاصل نشده است اظهار داشت: در ارتقاء استانداردهای آلایندگی حرکت خودروسازان نسبت به سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به شرایط سخت پرداخت تسهیلات به خودروسازان اشاره کرد و گفت: تزریق نقدینگی برای ادامه حیات خودروسازان ضروری است.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.